Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προσωπογραφίες παιδιών

 

 Άλλο ένα έργο με την τεχνική του κόκκου. Πρόκειται για μια προσωπογραφία που έφτιαξα δοκιμάζοντας λευκή σινική μελάνη σε σκούρο καφέ φόντο. Αυτό που είναι ξεχωριστό με τη λευκή μελάνη είναι πως ζωγραφίζεις ανάποδα. Στην κανονική τεχνική ( με μαύρη μελάνη ) πυκνώνεις τον κόκκο για να δώσεις τους πιο σκουρόχρωμους τόνους. Εδώ πυκνώνεις τον κόκκο στα πιο φωτεινά σημεία. Ήταν περίεργο στην αρχή και δεν μπορούσα να καταλάβω τι ακριβώς έπρεπε να κάνω. Είναι κάτι σαν το αρνητικό στη φωτογραφία.
  Η συγκεκριμένη τεχνική δεν γνωρίζω να έχει χρησιμοποιηθεί ξανά. Ίσως να έχω και την πρωτιά. Γενικότερα η χρήση του κόκκου με τη σινική μελάνη και τον ραπιδογράφο χρησιμοποιείται για σκίαση συμπληρωματικά και δύσκολα εξ ολοκλήρου σ' ένα ζωγραφικό έργο. Για όσους θέλουν να δοκιμάσουν να αναφέρω πως οι ραπιδογράφοι και η μελάνη που δουλεύω είναι της εταιρείας rotring http://www.rotring.com/. Όσοι από εσάς κάνατε ποτέ γραμμικό σχέδιο θα τους γνωρίζετε. Δίνω πάντα στοιχεία για τις μάρκες των υλικών γιατί είναι πολύ σημαντικό, όπως έχω ξαναπεί, να έχει κάποιος τα σωστά και να μπορεί να αποφύγει τους πειραματισμούς και τις σπατάλες. Οι μαθητές μου θα γελάνε αν διαβάσουν αυτά που γράφω γιατί αστειεύονται μαζί μου πως οι εταιρείες αυτές είναι σπόνσορές μου. Σκεφτείτε όλοι αυτοί οι κολοσσοί  να περίμεναν από  εμένα να τους  προωθήσω !!!
  Πέρα από την τεχνική ας μιλήσουμε λίγο για το θέμα. Τα παιδικά πρόσωπα έχουν για μένα μεγάλο ενδιαφέρον. Η ιστορία του συγκεκριμένου χάνεται κάπου στη Ρωσία και αρκετές δεκαετίες πριν. Δεν γνωρίζω κάτι περισσότερο. Η φωτογραφία βρέθηκε στο οικογενειακό άλμπουμ κάποιων φίλων και μου έκανε εντύπωση το τόσο ανοιχτό χρώμα των ματιών, τα κατάξανθα, σχεδόν λευκά, μαλλιά  μα πάνω απ' όλα το αινιγματικό βλέμμα αυτού του παιδιού. Λατρεύω τις παλιές φωτογραφίες. Είναι στιγμές από διαδρομές ανθρώπων και τόπων και κρύβουν ιστορίες που ίσως να μη μάθουμε ποτέ.




                                                                                                 

Σχόλια

  1. είναι πολύ όμορφο καλή μου Μαρία και έτσι όπως το περιγράφεις πρέπει να έχει και μεγάλο βαθμό δυσκολίας για να το δημιουργήσεις! Υπάρχει κάποιος οδηγός ή απλά δημιουργείς εσύ εξ αρχής το πρόσωπο με τον ραπιδογράφο? γιατί έχεις πετύχει τέλεια την έκφραση του παιδιού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΟΥ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΣΟΥ! ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΟΥ ΜΑΣ ΚΟΙΤΟΥΝ ΚΑΤΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ!!! ΕΓΩ Η ΠΑΠΑΦΟΥΡΙΑ ΣΤΕΚΟΜΑΙ ΤΟΣΗ ΩΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΣΟΥ ΕΚΦΡΑΣΩ ΤΙ ΕΝΙΩΣΑ ΜΕ ΤΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΤΩΝ ΑΘΩΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ,ΤΟΣΗ ΩΡΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩ,ΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΟΓΙΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναλογίες προσώπου

  Όπως σας είπα στην προηγούμενη ανάρτηση, σκέφτηκα να φτιάξω μια καινούρια ενότητα στο blog μου. Ποιο θα είναι το περιεχόμενο; Θα είναι κάτι σαν ''μαθήματα'' που θα αφορούν στη ζωγραφική κατά κύριο λόγο. Δεν θα έχουν κάποια σειρά, ούτε θα είναι σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, απλά σκέφτηκα να κάνω ορισμένες αναρτήσεις μεταφέροντας  πράγματα που γνωρίζω και πιστεύω πως θα είναι χρήσιμα για αρκετούς. Προς το παρόν έχω αρκετά θέματα  στο μυαλό μου που θέλω και μπορώ να σας δείξω αλλά θα μπορούσατε να μου προτείνεται κι εσείς κάτι που σας ενδιαφέρει να μάθετε,  κι αν μπορώ να τα επεξεργαστώ.    Μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής παραδίδω πάνω από 10 χρόνια και ξέρω καλά τι δυσκολεύει όσους ξεκινάνε να ζωγραφίζουν. Είναι πολλοί που θέλουν κι έχουν το ταλέντο να ζωγραφίσουν, αλλά μη έχοντας πάει σε κάποια σχολή σχετική, δυσκολεύονται σε κάποια σημεία. Η ιδέα αυτή ,λοιπόν, μου δημιουργήθηκε συζητώντας με φίλη ζωγράφο η οποία μου ζήτησε να τις κάνω κάποια μαθήματα πάνω στα πρ

Μάθημα: Σκίαση 2ο μέρος

  Νομίζω πως πέρασε καιρός από το προηγούμενο μάθημα. Λίγο το πιεσμένο πρόγραμμα το δικό μου, λίγο που σας έπεσε βαριά, απ' ό,τι κατάλαβα, η προοπτική... μας πήραν οι μέρες.   Η προοπτική για όποιον θέλει να ασχοληθεί με την ζωγραφική είναι σημαντικό κεφάλαιο κι όσο κι αν φαίνεται κουραστική και πολύπλοκη, στην πραγματικότητα είναι απλή κι αν την κατανοήσεις σου λύνονται πολλά προβλήματα στο σχεδιασμό. Θα επανέλθω στο θέμα κάποια άλλη στιγμή για να το ολοκληρώσω... είπα να μη σας κουράσω με τις πρώτες κιόλας ζέστες...κι εν αναμονή των εκλογών (σκούρα τα πράγματα).    Σήμερα λοιπόν θα ασχοληθούμε πάλι με την σκίαση. Την προηγούμενη φορά σας μίλησα για το πως σκιάζουμε γεωμετρικά στερεά. Κάθε αντικείμενο που θέλουμε να ζωγραφίσουμε μοιάζει με ένα ή περισσότερα απ'αυτά. Θα σας δείξω μερικά τέτοια αντικείμενα που εύκολα μπορούμε να παρομοιάσουμε με τ'αντίστοιχα στερεά. Την σκίαση την έκανα με μολύβι, για τα οποία σας έχω μιλήσει εδώ . Εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χρ

Μάθημα: Ελεύθερο σχέδιο Νο 1...

  Σήμερα θα μιλήσουμε για σκίαση...Θ' αρχίσουμε από τα πολύ βασικά και απλά, που αν τα γνωρίζουμε θα μας βοηθήσουν να κάνουμε σκίαση σε οποιοδήποτε αντικείμενο, ακόμη και σε πρόσωπο. Θα σας δείξω πως σκιάζουμε απλά γεωμετρικά στερεά. Όλα τα αντικείμενα γύρω μας μοιάζουν με κάποιο από αυτά ή είναι συνδυασμός δύο ή περισσοτέρων.    Κανονικά η πρώτη επαφή με το θέμα γίνεται χρησιμοποιώντας μολύβι...εδώ όμως θα πάμε κατευθείαν στο χρώμα. Δυο λόγοι με οδήγησαν σ' αυτό. Ο ένας πως οι περισσότεροι ίσως έχετε κάνει σκίαση με μολύβι κάποια στιγμή και ίσως σας φανεί βαρετό, ο δεύτερος πως τόσα χρόνια κάνοντας ελεύθερο σχέδιο σε φροντιστηριακό επίπεδο βαρέθηκα τ' άχρωμα σχέδια (δυστυχώς δεν έμενε ποτέ χρόνος να ξεφύγουμε από τα των εξετάσεων και περιοριζόμασταν στο μολύβι...η τυπικότητα των πανελλαδικών δεν αφήνει περιθώρια για κάτι περισσότερο ή διαφορετικό, ένα από τα βασικά και πολλά προβλήματα της ανύπαρκτης παιδείας μας). Τώρα όμως δικό μας είναι το μάθημα, δική μας και η από