Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μάθημα - Το μαρτύριο της σταγόνας!!!

Ντριν, ντριν....




  Τώρα που κλείνουν τα σχολεία, εγώ είπα ν'ανοίξω! Κι άντε τώρα να μαζέψω τους μαθητές που 'χουν ξεχυθεί στις παραλίες και στις εξοχές. Τι να κάνω που αυτή η χρονιά είχε τόσο τρέξιμο και υποχρεώσεις, που δεν έμεινε καιρός για τίποτε περισσότερο από τα βασικά. Είδατε πως και οι αναρτήσεις μου έχουν μειωθεί και οι επισκέψεις μου στη γειτονιά. Όμως δεν παραπονιέμαι, όλα ήταν ευχάριστα και καλοδεχούμενα. Μόνο που πρέπει τη νέα χρονιά (όχι δεν ήρθαν τα Χριστούγεννα, δεν θα πάψω ποτέ να θεωρώ αρχή της χρονιάς τον Σεπτέμβριο... σχολικά κατάλοιπα που δεν θ'απαλλαγούμε ποτέ), θα προσπαθήσω να τη σχεδιάσω καλύτερα για να κάνω όλα όσα θέλω χωρίς να φτάνω στο τέλος της ημέρας να σέρνομαι... (όνειρο ζω μη με ξυπνάτε!!!). 

  Πάμε τώρα στα δικά μας. Ναι, καλά καταλάβατε... έχουμε μάθημα!!! Κάποτε όταν το 'λεγα αυτό σπρώχνονταν όλοι στα σκαλιά, ποιος να πρωτομπεί. Τόσο καιρό όμως που 'χω να σας καλέσω στην τάξη,  δεν θα'χετε άδικο να κάνετε κοπάνα...χαχαχα. Πάντως άσχετο και σχετικό ταυτόχρονα, οι αναρτήσεις με την ετικέτα ''μαθήματα'' είναι μακράν οι μεγαλύτερες σε επισκεψιμότητα του blog μου. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει ενδιαφέρον και πως είναι πολλοί αυτοί που διψούν να μάθουν οτιδήποτε γύρω από τη ζωγραφική . Γι'αυτό όσο μπορώ θα το συνεχίζω. 
  Ένα από τα πράγματα που ενθουσιάζουν τους μαθητές μου και θέλουν να μάθουν οπωσδήποτε, είναι, πως γίνονται οι σταγόνες. Με αφορμή κάποια σκιτσάκια που έφτιαξα για να στείλω σε μια φίλη που είναι μακριά και δεν έχουμε πολλές ευκαιρίες για μάθημα, σκέφτηκα πως θα'ταν χρήσιμο ένα τέτοιο μάθημα σ'αυτή την ενότητα. 
  Οι σταγόνες δεν έχουν, βέβαια, ένα μόνο σχήμα. Θα σας δείξω μια απλή σταγόνα για να δείτε πως δεν είναι και τόσο δύσκολο να δώσετε τον όγκο και τη διαφάνειά της. Επέλεξα να το κάνω με γραφίτη, ώστε να μη σας μπερδέψω με χρώματα. Εννοείται πως κάθε φορά η σταγόνα, που ουσιαστικά είναι διάφανη, παίρνει το χρώμα του αντικειμένου που βρίσκεται επάνω.



Αρχικά έδωσα έναν τόνο για φόντο, αυτό μπορεί να είναι οποιοδήποτε 
αντικείμενο που επάνω μπορεί να κυλήσει μια σταγόνα


Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να σβήσουμε (αν δεν έχουμε προβλέψει να αφήσουμε 
κενό από την αρχή) ένα οβάλ σχήμα που θα είναι η σταγόνα μας στη συνέχεια


Αφού σβήσουμε, με το χρώμα της βάσης, που εδώ είναι ο γραφίτης μας, διορθώνουμε 
το σχήμα της σταγόνας που έχουμε σβήσει. Κάνουμε ένα οβάλ σχήμα 
που είναι λίγο πιο στενό επάνω.


Έπειτα από την κάτω αριστερή πλευρά, φτιάχνουμε μια σκιά, αυτή είναι που θα βγάλει, ουσιαστικά, προς τα έξω τη σταγόνα μας.


Έπειτα στο επάνω μέρος αφήνουμε ένα ολόλευκο σημείο μικρό και ακριβώς πίσω του ξεκινάμε να σκιάζουμε. Αν προσέξατε (οι πιο παρατηρητικοί), την επάνω μυτούλα της σταγόνας την ''έφαγα'' λίγο. Τώρα μπαίνει ελαφρώς προς τα μέσα. Η σκιά μας θα είναι πιο έντονη αμέσως μετά το λευκό σημείο και προς τα κάτω θα ανοίγει.


Για να ολοκληρωθεί η σταγόνα μου, βάζω λίγη σκιά και αριστερά εσωτερικά 
και δουλεύω λίγο ακόμη την εξωτερική αρχική σκιά στη βάση.


  Πως σας φάνηκε; Δεν είναι και τόσο δύσκολο ε; Να θυμάστε πως το σχήμα, όποιο και να είναι, της σταγόνας, δεν πρέπει να έχει καθόλου γωνίες. 
 Το δάκρυ που έχουμε συνηθίσει να ζωγραφίζουμε με την γωνίτσα επάνω, απλά δεν υπάρχει... ναι, μπορεί να λεπταίνει η σταγόνα στο επάνω μέρος της, τη στιγμή που είναι να αποκοπεί από εκεί που στέκεται, αλλά ποτέ δεν μπορεί να σχηματίσει γωνία. 


Δείτε και σε κίνηση τη δημιουργία της σταγόνας!

  Εύχομαι να σας φάνηκε ενδιαφέρον αυτό το μαθηματάκι και να προσπαθήσετε να φτιάξετε κι εσείς τις δικές σας σταγόνες. Αν κάτι δεν μπόρεσα να σας το εξηγήσω καλά, δώστε μου και μια δεύτερη ευκαιρία ρωτώντας με. 
  Θα'θελα, αν γινόταν, να σας έχω όλους κοντά μου και να ζωγραφίζουμε παρέα... να ανταλλάσσουμε γνώσεις, να φανταζόμαστε και να αποτυπώνουμε όλα όσα επιθυμούμε... να ζωγραφίζουμε τα όνειρά μας μαζί... Υπάρχει μέρος να τα χωρέσει; 




Σχόλια

  1. Ευκολο το κανεις να φαινεται!!!!εχουμε να δουμε μπιμπικιααααααα!χαχαχαχαα
    ειναι πολυ ενδιαφερον παντος ...αλλα θελει υπομονη και επιμονη (οπως ολα) !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί το μπιμπίκι το'χεις για εύκολο; Κάτσε να σε στρώσω από Σεπτέμβρη στην μπιμπικοζωγραφική!

      Διαγραφή
  2. ωχ!τρεχα... τρεχα....μολυβι...γομα..χαρτι.....
    ετοιμη!!!!!

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ...ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ...ΚΥΡΙΑ....
    να εισαστε παντα καλα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα βρε Ιριδάκι! Το'ξερα πως θα έρθεις από τις πρώτες! Περιμένω...

      Διαγραφή
  3. Κουδούνι άκουσα να κτυπά και έφτασα..... και όταν είδα πως είναι το μάθημα της σταγόνας το διάβασα με μεγάλη προσοχή!!!!!! Βέβαια εσύ καλά τα λες, τώρα εγώ αν θα το καταφέρω.... άγνωστο, θα το προσπαθήσω όμως!!!!!!!!! Ευχαριστούμε για το μάθημα!!!!!!!!!!!! Πολλά φιλιά!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ αποκλείεται! Αχαχα... πλάκα με κάνεις Βικούλα; Άντε απόλαυσε τον βορρά και μετά γέμισε τον κόσμο σταγόνες!

      Διαγραφή
  4. Πολύ ενδιαφέρον !!!!
    Οι εξηγήσεις σου άψογες ... ευχαριστούμε !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ντροπή μου που, αντί να δώσω σημασία στο πως γίνεται η σταγόνα,
    έμεινα να την κοιτάω να κουνιέται.......Φταίω εγώ που είναι
    σαν αληθινή ????
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άμα κουνιέται η άλλη Σοφία μου, πως να μη τραβήξει τα βλέμματα! Αθώα... συνέχισε...χαχα.

      Διαγραφή
  6. Δεν είναι και τόσο δύσκολο να δώσουμε όγκο και διαφάνεια!!! Μάλιστα μάλλον απευθύνεσαι στους προχωρημένους δασκαλίτσα μου!!! Εγώ πάλι πώς να τα καταφέρω η αδέξια;Προλαβαίνω κανένα ιδιαίτερο ίσως;
    Καλό καλοκαίρι στο μαθητούδι σου το όμορφο!!! Σας φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιδιαίτερο θες καρδιά μου; Δεν λέω όχι εγώ ποτέ σ'όσους αγαπώ. Βρες τον χρόνο και θα βρω τον τρόπο...χαχα. Φιλί τεράστιο!

      Διαγραφή
  7. https://www.youtube.com/watch?v=zZF75W8zX6E
    Καθυστερημένη ήρθα,γιατί παρασύρθηκα απο το άσμα στο μεγάλο διάλλειμα
    Κυρία,το μαρτύριο της σταγόνας θα το εμπεδώσω ,είμαι σίγουρη γι αυτό
    Ωραία τα κάνεις να φαίνονται όλα έυκολα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το παρασυρμένο μου. Εγώ είμαι σίγουρη πως θα δω μια υπέροχη σταγόνα από τα χεράκια σου. Αρκεί να την ξεκινήσεις...χαχα. Γεια σου σταγονίτσα μου.

      Διαγραφή
  8. Θα το δοκιμάσω κι εγώ!!!!!!! Τώρα, πότε θα γίνει αυτό...ελπίζω σύντομα...χαχαχα!!!
    Νά'σαι καλά, βρε Μαράκι....Κυρία ήθελα να πώ!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ δυο λεπτά υπόθεση είναι. Χαρτί και μολύβι να'χεις πρόχειρο κι έτοιμη! Περιμένω να θαυμάσω!

      Διαγραφή
  9. Δασκάλα, δασκάλα, καλημέρα σας!
    ...Μπορώ να ρωτήσω κάτι;
    Αγόρια δέχεστε στην τάξη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται. Το θηλέων το καταργήσαμε εδώ και χρόνια. Καλώς ήρθες παιδί μου!χαχα

      Διαγραφή
    2. Σίγουρα θα χρειαστώ εγγραφή... Θα γίνει κι αυτό!
      Καλή και δημιουργική εβδομάδα!

      Διαγραφή
  10. Πάρα πολύ ενδιαφέρον, ευχαριστούμε Μαρία !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ετσι που μας τα λες κυρία ακούγονται πολύ εύκολα, αλλά σίγουρα στην πραξη θα είναι λίιιιγο διαφορετικά. Υπόσχομαι να δοκιμάσω πάντως (κάποια στιγμή). Εξάλλου αυτές οι σταγόνες είναι κάτι που θαυμάζω και ζηεύω ιδιαίτερα στα έργα σας....
    Ευχαριστούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από δω και πέρα δεν θα ζηλεύεις. Φτιάξε τις δικές σου σταγόνες κι εσύ... μπορείς!χαχα... θα'ναι το σλόγκαν μας! Φιλιά Νικούλα μου!

      Διαγραφή
  12. Να μαι και εγώωωωω!!! άκουσα κουδούνι!!!!! κλιν κλιν...λεω .. λες;; και ήρθα τρεχοντας.. κυρία φορεσα την ποδια με το ασπρο γιακαδάκι.. και να μαι στην ταξη για το μαθημα... !!! σταγόνα έ;; χμμμμμμ δεν κάνουμε κατι αλλο;; χι.χιχ. κομμάτι δύσκολο το βλέπω.. γινεται να έρθω στο άααλο μαθημα;; χι.χι. καλά μην φωναζεις κυρία .. εχε χαρη που σ αγαπαμε..και θα το κάνουμε το μαρτύριο της σταγόνας..οσο και να μας παιδέψει..χι.χι..φιλούρεεεεεεες!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλίτσα μου το μόνο μάθημα που θα δω σίγουρα, είναι το δικό σου. Είσαι το πιο μελετηρό μου εδώ μέσα! Περιμένω με αγωνία!!!

      Διαγραφή
  13. Απαντήσεις
    1. Καλώς και το νιούδι...χαχα. Θα ράψουμε και σταγόνες; Σούπερ!

      Διαγραφή
  14. Μα τις λες τώρα!!!! Δεν υπάρχει γωνία; Οξεία γωνία θα του έκανα εγω του σταγονιδίου!!!
    Καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν εσύ θέλεις γωνία δεν θα σου χαλάσω το χατήρι Νικόλ μου. Ο καλλιτέχνης όπως θέλει το βλέπει τα πράγματα...χαχα. Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  15. Κι εγώ που νόμιζα ότι η σταγόνα έχει μύτη και πάντα έτσι την έφτιαχνα!!!!
    Θα προσπαθήσω να την φτιάξω σύμφωνα με τις οδηγίες σου.
    Ευχαριστούμε για το μάθημα.
    Καλό Σαββατοκύριακο.
    Νεφέλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι η έρημη... άμυτη είναι! Καλή επιτυχία Νεφέλη μου... το'χεις σίγουρα!

      Διαγραφή
  16. Εγώ Μαρία θα συμφωνήσω με την Χαρά, τα κάνεις όλα να φαίνονται πανεύκολα, χα χα ρώτα και τα μαθητούδια να σου πούμε πόσο εύκολο είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι μόνο απλά αυτά Κατερινιώ μου, είστε κι εσείς ξεχωριστές και ταλαντούχες... οπότε σίγουρη επιτυχία! Φιλί γλυκό.

      Διαγραφή
  17. Στις μεγάλες ζέστες, προτείνω να μας μάθεις να κάνουμε και ωκεανούς :)) Μάκια Μολυβένιο Κορίτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι θέλει το κορίτσι. Τον Ατλαντικό στο επόμενο! Μάκια σβουριχτά!

      Διαγραφή
  18. Μου φανηκε γρηγορο, το προσπαθησα με στυλο και μπορω να πω πως ..φερνει σε σταγονα!!!Θαλεγα βεβαια και σε χαπι οβαλ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα ξαφνικά σου, πολύ μου αρέσουν Αφρούλα. Η επόμενη προσπάθεια θα είναι ακόμη καλύτερη, είμαι σίγουρη! Φιλία πολλά και να μη σε χάνουμε!

      Διαγραφή
  19. Α, καλα , προσωπικά δεν μπορώ τα τόσο εύκολα!! χαχαχαχα!!!!
    Αν είναι τόσο "εύκολο" όπως το δείχνεις, γιατί δεν μπορεί καμιά να σε φτάσει?????
    Φιλιά και καλη Κυριακή να'χεις, Μαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσένα θα σε βάλω κατευθείαν στο ποτάμι... όχι το ύποπτο... το κανονικό, Αχελώο ας πούμε...χαχα. Η ευχή σου πολύτιμη Πέπη μου! Επίσης!

      Διαγραφή
  20. Δυστυχώς για μένα(δεν το έχω τολμήσει βέβαια) είναι πολύ δυσκολο όπως και το νερό στο γυάλινο!Αλλά το μάθημα το ρούφηξα....ποτε θα το επιχειρήσω δεν ξέρω.... Φιλάκια Μαρία καλοκαιρινα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειδικά για σένα Εφούλα μου , θα'ναι παιχνιδάκι. Εσύ κάνεις τόσα, σε μια σταγόνα θα κολλήσεις; Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  21. Μαράκι μου όλα τα κάνεις εύκολα εσύ!!!!
    Ως δια μαγείας σε 4 ώρες κάνουμε πορτραίτο, σταγόνα δε θα κάνουμε;;;;
    Τώρα όμως κάνει ζέστη, από το φθινόπωρο ξανά!
    Πάνε στην Κρήτη να κάνεις μαθήματα!!!!
    Πολλά φιλιά και καλό καλοκαίρι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουυυυ, βροχή ολόκληρη από σταγόνες θα κάνουμε...χαχαχα. Από φθινόπωρο όμως, αρκετά με τις βροχές αυτό το καλοκαίρι! Πολλά φιλιά Ρένα μου!

      Διαγραφή
  22. Μαρία μου άργησα λίγο αλλά ήθελα να απολαύσω την ανάρτηση σου όταν θα είχα το χρόνο που ήθελα και δεν είχα άδικο γιατί ήταν πολύ ενδιαφέρων το μάθημα,σε ευχαριστούμε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θες κι εσύ το μαρτύριό σου ε;χαχαχα. Χαίρομαι Ρένα μου που σου άρεσε! Φιλί μεγάλο!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναλογίες προσώπου

  Όπως σας είπα στην προηγούμενη ανάρτηση, σκέφτηκα να φτιάξω μια καινούρια ενότητα στο blog μου. Ποιο θα είναι το περιεχόμενο; Θα είναι κάτι σαν ''μαθήματα'' που θα αφορούν στη ζωγραφική κατά κύριο λόγο. Δεν θα έχουν κάποια σειρά, ούτε θα είναι σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, απλά σκέφτηκα να κάνω ορισμένες αναρτήσεις μεταφέροντας  πράγματα που γνωρίζω και πιστεύω πως θα είναι χρήσιμα για αρκετούς. Προς το παρόν έχω αρκετά θέματα  στο μυαλό μου που θέλω και μπορώ να σας δείξω αλλά θα μπορούσατε να μου προτείνεται κι εσείς κάτι που σας ενδιαφέρει να μάθετε,  κι αν μπορώ να τα επεξεργαστώ.    Μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής παραδίδω πάνω από 10 χρόνια και ξέρω καλά τι δυσκολεύει όσους ξεκινάνε να ζωγραφίζουν. Είναι πολλοί που θέλουν κι έχουν το ταλέντο να ζωγραφίσουν, αλλά μη έχοντας πάει σε κάποια σχολή σχετική, δυσκολεύονται σε κάποια σημεία. Η ιδέα αυτή ,λοιπόν, μου δημιουργήθηκε συζητώντας με φίλη ζωγράφο η οποία μου ζήτησε να τις κάνω κάποια μαθήματ...

Μάθημα: Σκίαση 2ο μέρος

  Νομίζω πως πέρασε καιρός από το προηγούμενο μάθημα. Λίγο το πιεσμένο πρόγραμμα το δικό μου, λίγο που σας έπεσε βαριά, απ' ό,τι κατάλαβα, η προοπτική... μας πήραν οι μέρες.   Η προοπτική για όποιον θέλει να ασχοληθεί με την ζωγραφική είναι σημαντικό κεφάλαιο κι όσο κι αν φαίνεται κουραστική και πολύπλοκη, στην πραγματικότητα είναι απλή κι αν την κατανοήσεις σου λύνονται πολλά προβλήματα στο σχεδιασμό. Θα επανέλθω στο θέμα κάποια άλλη στιγμή για να το ολοκληρώσω... είπα να μη σας κουράσω με τις πρώτες κιόλας ζέστες...κι εν αναμονή των εκλογών (σκούρα τα πράγματα).    Σήμερα λοιπόν θα ασχοληθούμε πάλι με την σκίαση. Την προηγούμενη φορά σας μίλησα για το πως σκιάζουμε γεωμετρικά στερεά. Κάθε αντικείμενο που θέλουμε να ζωγραφίσουμε μοιάζει με ένα ή περισσότερα απ'αυτά. Θα σας δείξω μερικά τέτοια αντικείμενα που εύκολα μπορούμε να παρομοιάσουμε με τ'αντίστοιχα στερεά. Την σκίαση την έκανα με μολύβι, για τα οποία σας έχω μιλήσει εδώ . Εσείς μπορείτε να χ...

Μάθημα: Ελεύθερο σχέδιο Νο 1...

  Σήμερα θα μιλήσουμε για σκίαση...Θ' αρχίσουμε από τα πολύ βασικά και απλά, που αν τα γνωρίζουμε θα μας βοηθήσουν να κάνουμε σκίαση σε οποιοδήποτε αντικείμενο, ακόμη και σε πρόσωπο. Θα σας δείξω πως σκιάζουμε απλά γεωμετρικά στερεά. Όλα τα αντικείμενα γύρω μας μοιάζουν με κάποιο από αυτά ή είναι συνδυασμός δύο ή περισσοτέρων.    Κανονικά η πρώτη επαφή με το θέμα γίνεται χρησιμοποιώντας μολύβι...εδώ όμως θα πάμε κατευθείαν στο χρώμα. Δυο λόγοι με οδήγησαν σ' αυτό. Ο ένας πως οι περισσότεροι ίσως έχετε κάνει σκίαση με μολύβι κάποια στιγμή και ίσως σας φανεί βαρετό, ο δεύτερος πως τόσα χρόνια κάνοντας ελεύθερο σχέδιο σε φροντιστηριακό επίπεδο βαρέθηκα τ' άχρωμα σχέδια (δυστυχώς δεν έμενε ποτέ χρόνος να ξεφύγουμε από τα των εξετάσεων και περιοριζόμασταν στο μολύβι...η τυπικότητα των πανελλαδικών δεν αφήνει περιθώρια για κάτι περισσότερο ή διαφορετικό, ένα από τα βασικά και πολλά προβλήματα της ανύπαρκτης παιδείας μας). Τώρα όμως δικό μας είναι το μάθημα, δική μας και η α...