Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναλογίες προσώπου

  Όπως σας είπα στην προηγούμενη ανάρτηση, σκέφτηκα να φτιάξω μια καινούρια ενότητα στο blog μου. Ποιο θα είναι το περιεχόμενο; Θα είναι κάτι σαν ''μαθήματα'' που θα αφορούν στη ζωγραφική κατά κύριο λόγο. Δεν θα έχουν κάποια σειρά, ούτε θα είναι σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, απλά σκέφτηκα να κάνω ορισμένες αναρτήσεις μεταφέροντας  πράγματα που γνωρίζω και πιστεύω πως θα είναι χρήσιμα για αρκετούς. Προς το παρόν έχω αρκετά θέματα  στο μυαλό μου που θέλω και μπορώ να σας δείξω αλλά θα μπορούσατε να μου προτείνεται κι εσείς κάτι που σας ενδιαφέρει να μάθετε,  κι αν μπορώ να τα επεξεργαστώ. 
  Μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής παραδίδω πάνω από 10 χρόνια και ξέρω καλά τι δυσκολεύει όσους ξεκινάνε να ζωγραφίζουν. Είναι πολλοί που θέλουν κι έχουν το ταλέντο να ζωγραφίσουν, αλλά μη έχοντας πάει σε κάποια σχολή σχετική, δυσκολεύονται σε κάποια σημεία. Η ιδέα αυτή ,λοιπόν, μου δημιουργήθηκε συζητώντας με φίλη ζωγράφο η οποία μου ζήτησε να τις κάνω κάποια μαθήματα πάνω στα πρόσωπα. Το ανθρώπινο πρόσωπο αλλά και το σώμα είναι από αυτά που οι περισσότεροι αποφεύγουν γιατί  δεν μπορούν να φτιάξουν τις σωστές αναλογίες και σκιές.
   Στα εγκαίνια λοιπόν αυτής της ενότητας θα σας δείξω ποιες είναι οι σωστές αναλογίες ενός γυναικείου προσώπου. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να ακολουθείτε πιστά τους κανόνες. Ένας ζωγράφος μπορεί να φτιάξει όπως αυτός νομίζει ένα πρόσωπο αλλά πρέπει πρώτα να μάθει τις σωστές αναλογίες κι έπειτα να βρει τον δικό του τρόπο. Ας ξεκινήσουμε: 


εικ.1 (ανφάς)
  Το πρόσωπο δεν είναι παρά ένα ορθογώνιο (όπου το πλάτος να είναι τα 2/3 του ύψους),που μπορούμε να το χωρίσουμε κάθετα σε δύο ίσα μέρη και οριζόντια σε 6 (δείτε προσεχτικά το σχήμα). Ο άξονας που χωρίζει κάθετα το παραλληλόγραμμο είναι ουσιαστικά ένας άξονας ''συμμετρίας'' δηλαδή ό,τι ζωγραφίσουμε αριστερά το ίδιο, σαν καθρέφτισμα, θα φτιάξουμε και δεξιά. Το επάνω μέρος του κεφαλιού θα είναι στρογγυλό ενώ το κάτω θα μοιάζει με τρίγωνο. 
  Οριζόντια τώρα ακριβώς στη μέση περνάει η τρίτη κατά σειρά γραμμή (η κεντρική), η οποία είναι και η πιο σημαντική. Είναι ακριβώς εκεί όπου βρίσκονται τα μάτια. Στην πραγματικότητα αυτή η γραμμή περνάει από το κέντρο των ματιών, την κόρη, και την κόβει στη μέση. Οι περισσότεροι στα μάτια κάνουν το λάθος. Τα τοποθετούν πολύ ψηλά κι έτσι το πρόσωπο παραμορφώνεται. Στην ίδια αυτή γραμμή βρίσκεται και το πάνω μέρος των αυτιών. 
  Έχοντας φτιάξει σωστά τα παραπάνω συνεχίζουμε στη μύτη. Η μύτη φαντάζει κάτι πάρα πολύ δύσκολο αλλά αν βάλουμε τις σωστές αναλογίες (τώρα ποιος έχει τις τέλειες αναλογίες είναι άλλη υπόθεση), γίνεται παιχνιδάκι. Η πρώτη γραμμή μετά την κεντρική και προς τα κάτω περνάει λίγο πάνω από τα ρουθούνια, οπότε λίγα χιλιοστά πιο κάτω είναι το τελείωμα της μύτης. Στο ίδιο σημείο καταλήγουν και τα αυτιά (συνήθως!). Κι εδώ πρέπει να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε τη συμμετρία. Το ίδιο βέβαια και στα μάτια. Ίσες αποστάσεις από τον κεντρικό κάθετο άξονα.
   Η τελευταία προς τα κάτω γραμμούλα και πριν την γραμμή που εφάπτεται στο πιγούνι είναι αυτή που περνάει από το στόμα, περίπου στη μέση του κάτω χείλους.
  Αφήσαμε άλλες δύο γραμμές, αυτές που βρίσκονται πάνω από τα μάτια. Η μία περνάει λίγο επάνω από τα φρύδια και μας βοηθάει να τα τοποθετήσουμε σωστά (δηλαδή στο κέντρο ανάμεσα σ'αυτή και στην γραμμή των ματιών) και η τελευταία προς τα επάνω είναι εκεί ακριβώς που ξεκινάνε τα μαλλιά. Τα μαλλιά τώρα μπορούν να βγουν και λίγο έξω από τα όρια ανάλογα με το χτένισμα (μια αφάνα πχ μπορεί να τριπλασιάσει την απόσταση!!!).
  Δείτε  σ' ένα πρόσωπο 3/4  και σ'ένα προφίλ, ξανά τις σωστές αναλογίες με τη βοήθεια των οριζόντιων γραμμών. Μη ξεχνάτε πως οι αποστάσεις ανάμεσα στις γραμμές είναι ίσες. Αυτό που αλλάζει φυσικά είναι ο κεντρικός κάθετος άξονας που μεταφέρεται σταδιακά προς τα αριστερά οπότε χάνεται και η συμμετρία. Στο σκίτσο 3/4 έχει μετακινηθεί κατά το μισό της διαδρομής, ενώ στο προφίλ βρίσκεται εντελώς στην άκρη:



εικ.2 (3/4)


εικ.3 (προφίλ)

  Εάν σας αρέσει αυτή η ενότητα που ξεκίνησα κι αν αυτά που λέω είναι κατανοητά και δεν σας μπερδεύουν, θα τη συνεχίσω. Όποτε ετοιμάζω κάποιο θέμα θα το αναρτώ και θα τα βρίσκεται όλα στην ετικέτα ''μαθήματα''. Εάν σας απασχολούν τεχνικά θέματα και θέλετε να τα αναλύουμε δεν έχετε παρά να μου το λέτε. Φυσικά, βασική προϋπόθεση να γνωρίζω το θέμα και να έχω και χρόνο να το ετοιμάσω.

Σχόλια

  1. ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ!ΤΕΛΕΙΟ ΤΟ BLOG ΣΟΥ!ΣΕ ΕΥΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ!!!ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΣΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ!!ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ!!!!ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!!ΦΙΛΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αχ, τι καλά!!! δε βλέπω την ώρα για τα επόμενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαρία,προσωπικά ευχαριστώ,μεγάλη βοήθεια!
    Αν και έκανα κάποια μαθήματα,πάντα διαβάζω και προσπαθώ,αν και κάνω το δικό μου πολλές φορές.
    Θα τα παρακολουθώ αναλλιπώς,δυστυχώς εδώ δεν έχω δυνατότητα για κάτι περισσότερο.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο Μαράκι .......... τέλεια ιδέα. Ειδικά για 'μένα που είμαι αυτοδίδακτη και μου λείπουν βασικές γνώσεις!! (δεν έχω προσπαθήσει ποτέ να κάνω πορτραίτο, εξ αιτίας αυτών των ελλείψεων). Το διάβασα........ το ρούφηξα !!!!! το μάθημα. Το σ/κ θα κάνω και εξάσκηση!!!! Ευχαριστώ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ χρήσιμες συμβουλές.... έχεις δίκιο για τα πρόσωπα...πάντα ζωγραφιζα καλά τα ζώα και τα καρτούν αλλά τα πρόσωπα τα σακατευα γιατί οι αναλογίες που είχαν ήταν μάλλον τερατομορφες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία μου, καταπληκτική η ιδέα να ξεκινήσεις αυτή την ενότητα.
    Προσωπικώς, σ' ευχαριστώ πολύ, πάντα ήθελα να "μάθω" αναλογίες για να μη ζωγραφίζω τέρατα!!!! Το ευχαριστήθηκα πολύ το πρώτο μου μάθημα....
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κι άλλη μαθήτρια!
    Φυσικά ενδιαφέρον!
    Οοοταν ζωγράφιζα (ως παιδί, ως έφηβη) ποτέ δεν πέτυχα πρόσωπο, γι αυτό θαυμάζω κάθε φορά που μπαίνω εδω μέσα το πορτραίτο του μικρού κοριτσιού (φυσικά και όλα τ άλλα) αλλά αυτό είναι έτοιμο να σου μιλήσει.
    σ ευχαριστούμε που μοιράζεσαι τα μυστικά της Τέχνης σου είναι πολύ σημαντικό αυτό και δε το κάνεις πρώτη φορά,κι αυτό σε κάνει ...ΜΕΓΑΛΗ(ξαναγύρισες θριαμβευτικά στις φυσικές σου διαστάσεις και με απόλυτη συμμετρία...ήταν να μη μάθω!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλωσορίζω τις νέες φίλες και φυσικά δέχομαι όλες τις μαθήτριες. Θα βάλω όμως κάποιους όρους.Πρώτον δεν θα μιλάτε την ώρα του μαθήματος...δεύτερον δεν θα μου κολλάτε χαρτάκια στην πλάτη και τρίτον η Χαρά θα έρχεται με τον κηδεμόνα της συχνά γιατί όλο και κάτι θα έχει κάνει...χα,χα.Οκ χαίρομαι που σας αρέσει και το βρίσκεται ενδιαφέρον. Θα μπορούσαμε να δούμε και τα αποτελέσματα της εξάσκησης για όσες θέλουν, είτε στα blog τους είτε με προσωπικό μήνυμα σε μένα. Θα ήθελα να δω τις επιδόσεις σας και που ξέρετε μπορεί να σας δώσω κι έλεγχο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί καλέ Κυρία; εγω μια χαρά παιδί είμαι και φιλομαθής! Εχω έφεση στη μάθηση,ρωτήστε και τη Μισιρλού που δε της έδινα σημασία στη πρώτη μας συνάντηση στη Μάγια...
      Και ένα άλλο στοιχείο,ουδέποτε κλήθηκε κηδεμόνας μου στο σχολείο,ούτε αποβολή πήρα ποτέ στα πέτρινα χρονια όχι για να ξέρετε, Οχι για να ξέρετε...οι κακές παρέες με χάλασαν εδω μέσα...
      Αλλά προκειμένου να μην διαταράσσω το κλίμα της τάξης θα κάθομαι παρθένα

      Διαγραφή
  10. Μπράβο Μαράκι μου, πολύ κατατοπιστικά όσα μας εξηγείς!!! φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!
    ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕΣ!
    ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΑ ΜΟΛΥΒΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΘΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ...ΘΑ ΕΡΘΩ ΟΜΩΣ..ΠΟΥ ΘΑ ΜΟΥ ΠΑΕΙ...ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΕΤΑΞΕΙΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΑΡΑ...ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΣΟΥΜΕ ΗΣΥΧΑ...ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΠΙΑ ΑΥΤΟ...ΩΡΕ ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ!!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ ΜΑΡΑΚΙ ΜΟΥ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί καλέ δίνεις δικαιώματα και τα βάζει και μαζί μου, υπόγεια δεν μπορείς;
      Είδες τι λέει για τη συμμαθήτριά σου ...την κουκούλα! Ποιός εγω Αρτέμης Μάτσας;ε,ρε χαρές η Σωσώ!
      Παρθένες είπαμε, πρώτο θρανίο και τα χεράκια σταυρωμένα.

      Διαγραφή
    2. ΠΡΩΤΟ ΘΡΑΝΙΟ ΕΓΩ ΔΕΝ ΚΑΘΟΜΑΙ!
      ΝΑ ΚΑΘΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΛΛΗΝ!
      ΠΟΥ ΜΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟ ΘΡΑΝΙΟ..ΑΚΟΥ ΕΚΕΙ..ΤΙ ΛΕΩ ΟΜΩΣ ,
      Η ΚΥΡΙΑ ΘΑ ΚΑΝΟΝΙΣΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΗΣΟΥΜΕ! ΟΙ ΜΥΩΠΙΚΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ! ΕΙΣΑΙ;

      Διαγραφή
  12. Μπράβο Μαρία ότι χρειαζόμασταν. Ίσως ξέρεις πως οι γνώσεις δεν μεταδίδονται και τόσο εύκολα από αυτούς που γνωρίζουν. Το ότι ξεκινάς κάτι τέτοιο, δείχνει άνθρωπο που θέλει να προσφέρει γι αυτό και σ΄ευχαριστούμε πάρα πολύ!!!

    ΚΑΛΉ ΣΟΥ ΜΕΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μαρία, οι οδηγίες σου είναι αναλυτικές και άκρως βοηθητικές και το βασικότερο είναι που τις μοιράζεσαι μαζί μας!! Να είσαι καλά και από την πλευρά μου σ' ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλώς τα και τα υπόλοιπα κορίτσια.Ήδη πήρα την πρώτη εργασία! Οι καλές μαθήτριες φαίνονται από την αρχή,είναι αυτές που γλείφουν τη δασκάλα και καρφώνουν τους άλλους(...ούλα...την κουκούλα)!Χι,χι καλή μου μαθήτρια θα σου απαντήσω σε λίγο προσωπικά.Βλέπω να γίνεται χαμός εδώ,δεν ξέρω αν θα μάθετε τίποτα αλλά σίγουρα θα περάσουμε καλά.Χαρά μου σου δίνω την ευκαιρία να μου αποδείξεις πόσο λάθος έκανα.Άντε όλο λόγια είμαστε,πιάστε τα μολύβια και από Δευτέρα περιμένω αριστουργήματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Χαρά μου σου δίνω την ευκαιρία να μου αποδείξεις πόσο λάθος έκανα"
      το παλιό τραγούδι έλεγε: "ας κάνουμε απόψε μιαν αρχή" ελπίζω νάκανα το πρώτο βήμα να σας πείσω...
      Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  15. Κυρία ήρθα κι εγώ!!!! Πολύ μου άρεσε η ιδέα των μαθημάτων!!! Έχω κανει στο παρελθόν μαθήματα σχεδίου (κυρίως γραμμικού), αλλά όπως σε όλα σαν μαθήτρια, δεν ήμουνα και πολύ συνεπής...! Τα μαθήματα σου όμως θα τα παρακολουθώ όλα!!!! Φιλάκια κυρία Μαρία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες κι εσύ. Θα με λέτε κυρία τώρα;Θα το δεχτώ αλλά μόνο γι'αυτήν την ενότητα για να κρατάμε τις αποστάσεις και να με σέβεστε,χα,χα!

      Διαγραφή
  16. γειά σου Μαρία...και εγώ εδώ είμαι.Φυσικά να συνεχίσεις την ενότητά σου αυτή, μας προσφέρεις πολλά.Μου αρέσει να ζωγραφίζω πρόσωπα,έχουν πάρα πολύ ενδιαφέρων..και...όσο ζεις..μαθαίνεις.Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σε ευχαριστήσω κι από εδώ για την ανάρτησή σου σχετικά με την έκθεση και φυσικά είσαι καλοδεχούμενη στην τάξη!

      Διαγραφή
  17. Μαρια μου!
    Σε εχαριστουμε για την υπεροχη ιδεα σου και για τον χρονο σου , Καθε μαθημα ειναι πολύτιμο για μας!
    θΑΥΜΑΣΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΧΕΙς ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ!
    ΦΙΛΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Υπεροχες πληροφοριες και σε ευχαριστουμε πολυ!!!
    Ειναι πολυ σημαντικο αυτο που κανεις,για τους ανθρωπους που δεν μπορουν να παρακολουθησουν μαθηματα.
    φιλια πολλα και παλι ευχαριστουμε πολυ.misirlou k maria

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χαίρομαι πάρα πολύ που θα έχουμε τόσο μεγάλη τάξη. Χαρά και Έφη εννοείται πρώτο θρανίο για να τις ελέγχω!!!Μαριάννα και όλες οι καινούριες, μην ανησυχείς, δεν θα αφήσω τις παλιές να χαλάσουν τη σοβαρότητα του μαθήματος!Μισιρλού και Μαρία δεν κάνω παρά αυτό που κάνετε κι εσείς τόσο καιρό και σε μεγαλύτερη έκταση γιατί βοηθάτε και στα ιντερνετικά.Φιλιά πολλά σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολυ καλη η ιδεα σου και πολυ χρησιμες οι συμβουλες που μας εδωσες. Ετσι για να μαθαινουν οι καινουργιοι και να θυμουνται οι παλιοι.Καλη συνεχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Αρετή μου. Μερικές φορές δουλεύουμε μηχανικά έχοντας ξεχάσει του κανόνες...

      Διαγραφή
  21. Γειά σου Μαρία!! :ο) Πολύ χαίρομαι που βρήκα το blog σου!!! Κατ'αρχήν θέλω να εκφράσω το μεγάλο θαυμασμό μου για το τεράστιο ταλέντο σου !!! Ζωγραφίζεις α-πί-στευ-τα!!!! Έχω ξετρελαθεί!!!!!! Είναι υπέροχο αυτό που κάνεις με τα μαθήματα ζωγραφικής!!! Η ζωγραφική ήταν για εμένα κάτι πολύ αγαπημένο και απο πολύ μικρή με θυμάμαι πάντα να ζωγραφίζω κάτι!!! Δέν ξέρω πώς τα κατάφερα και σταμάτησα να ζωγραφίζω! Δέν πάλεψα πολύ για το όνειρό μου και όταν μου δώθηκαν οι ευκαιρίες δέν τις άρπαξα!! Πού και πού ζωγραφίζω λίγο αλλά μετά απο λίγο τα παρατάω γιατί νιώθω ότι κάνω συνέχεια λάθη και όλο σβήνω και ξανασβήνω!! Τώρα που διάβασα αυτή σου την ανάρτηση κάτι μέσα μου μου είπε να αρχίσω πάλι τη ζωγραφική μαζί σου και με έναυσμα τα μαθήματά σου!!! Πάντως, ένα περίεργο πράμα! Απο μικρή μου άρεσε να ζωγραφίζω πρόσωπα και σώματα!! Νομίζω ή μάλλον είμαι σίγουρη πώς πάντα μου έβγαιναν λάθος και τα περισσότερα δέν τα ολοκλήρωνα αλλά κάποια μου άρεσαν!!! Έχω πολλά σκίτσα που δέν τα έχω ολοκληρώσει ποτέ! Πολύ χρήσιμο για'μένα το πρώτο σου μάθημα!!! Λέω να ζωγραφίσω μετά απο καιρό ένα πρόσωπο!!Σε ευχαριστώ πολύ!!! :ο)
    Ελπίζω να μή σε κούρασα!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άλλη μια πολυλογού στην παρέα!!!Θα σε βάλω κοντά μου για να μη μιλάς με τις άλλες.Εξάλλου είσαι κι από αυτές που λένε ωραία λόγια στη δασκάλα,οπότε σε θέλω δίπλα μου!Πλάκα κάνω Μυρσίνη μου, καλώς ήρθες και χαίρομαι για τον ενθουσιασμό σου.Περιμένω τα έργα σου!

      Διαγραφή
  22. φανταστική ανάρτηση!!πολύ χρήσιμη!!τόσο ενδιαφέρουσα!!ευχαριστούμε πολύ!!!πολλά φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Μάγια μου!Χαίρομαι που την βρίσκεις ενδιαφέρουσα.Μακάρι να γίνει αφορμή να πιάσετε όλοι τα μολύβια σας!

      Διαγραφή
  23. Καλημέρα Δασκάλα!!! Η αλήθεια είναι πώς μερικές φορές είμαι πολυλογού, ειδικά όταν γνωρίζω κάποιον! :οD Στην τάξη παντα καθόμουν τελευταίο θρανίο και....το γέμιζα ζωγραφιές! Άμα όμως δέν με άφηναν στην ησυχία μου τότε άρχιζα να μιλάω και στο τέλος με έβγαζαν έξω!! Πάντως το μόνο μάθημα που καθόμουν μπροστά μπροστά και μου άρεσε κιόλας ήταν τα Καλλιτεχνικά οπότε με μεγάλη μου χαρά να με έχεις εκεί κοντά σου να μαθαίνω!!! χίχίχί!! Βέβαια με Χαρά και Έφη στην τάξη δέν ξέρω άν θα τα καταφέρω να είμαι και...αγγελούδι!! Χάχάχά!!!
    Φεύγω τώρα γιατί σε ζάλισα πάλι!!! Να είσαι καλά!! Πολλά φιλιάααα!!! :ο))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Nα δηλώσω και εγώ μαθήτρια????


    Ευχαριστούμε πολύ πολύ ........................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ναι!!!!!!!!!!!!!!!η ανάρτηση είναι τόσο χρήσιμη!!!!μακάρι να πιάσουμε τα μολύβια μας ναι...το σκέφτομαι εδώ και μέρες πως θέλω να ζωγραφίσω...έχω και αρκετά υλικά...αλλά δεν έχω κάνει ποτέ μαθήματα ζωγραφικής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΖΕΣΑΙ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΟΥ.ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΚΙ ΕΓΩ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.ΠΑΛΙΑ ΕΙΜΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΚΑΛΑ ΣΩΜΑΤΑ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΜΟΥΝ ΗΤΑΝ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ, ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΙΠΕΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΟ ΛΑΘΟΣ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!!ΦΙΛΑΚΙΑ ΠΟΛΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μαρία μου συγχαρητήρια για αυτό που κάνεις!! Ρούφηξα το μάθημα και θα προσπαθήσω να το εφαρμόσω και στην πράξη!! Αυτά που γράφεις δεν τα εχω διαβάσει σε βιβλία που συνήθως ανοίγω για ζωγραφική!! Ευχαριστώ πολύ και περιμένω την συνέχεια!! Καλη σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι κάποια απλά πράγματα Μάνια μου που δεν στα λέει κανείς. Αυτά θέλω κι εγώ να σας δείξω κι όχι πολύπλοκες τεχνικές που χωρίς την βάση είναι άχρηστες.Σ'ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  28. πολύ χρήσιμα αυτά τα παραδείγματα για μας τους "ερασιτέχνες" που δεν τα πάμε και τόσο καλά με τις αναλογίες...
    Φυσικά να συνεχίσεις. Εν τω μεταξύ, έχω να εξασκηθώ στο σχέδιο.
    Την καλησπέρα μου και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Χρήστο.Είμαστε πολλές γυναίκες μαζεμένες και μια αρσενική παρουσία μας λείπει.Θα σε προσέχουμε κιόλας!Είδα πως κι εσύ εξηγείς πράγματα στο blog σου. Όμορφο πράγμα να ανταλλάσσουμε γνώσεις. Θα τα λέμε...

      Διαγραφή
  29. Πολυ ομορφη η ιδεα σου, θα μας βοηθησει πολυ στο σχεδιο.Να εισαι καλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που ενδιαφέρεστε τόσο!Να'σαι καλά και περιμένω προόδους!

      Διαγραφή
  30. Μου αρέσει πολύ αυτό που κάνεις Μαρία...οι οδηγίες σου είναι σαφής και βρίσκω μεγάλο ενδιαφέρον.Ζωγραφίζω άσχημα...αλλά θα ήθελα να μάθω πως γίνετε αυτό το μαγικό...τουλάχιστον να τραβάω σωστές γραμμές...τέλεια ιδέα συνέχισε... Όσο για τις φωτογραφίες με τα λουλούδια...σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και βέβαια εννοείτε ζωγράφισε όποιον θέλεις...είναι ξεχωριστή τιμή το ότι σου άρεσαν τα λουλούδια μου και αποτελούν πηγή έμπνευσης για εσένα!!!Θα ήθελα στο τέλος με κάποιον τρόπο να δω το αποτέλεσμα.Τίποτε άλλο!!Καλό βράδυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου σ'ευχαριστώ για όλα!Έχω διαλέξει ήδη ποιο θέλω.Δεν θα στο πω.Όταν πάρει τη σειρά του και γίνει πίνακας, θα είσαι η πρώτη που θα το δει!Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  31. Καταπληκτικό το θέμα σου!!!!!1 Και πολύ πολύ βοηθητικό !!!!!!!!!!!!!! Να την συνεχίσεις την ενότητα!!Φιλιά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ευσταθία!Όσο βλέπω πως σας ενδιαφέρει θα το συνεχίζω...

      Διαγραφή
  32. Φυσικά και θα συνεχίσεις!!! Δεν τίθεται ερώτημα!!!! Είσαι απίστευτα κατανοητή κυρία!!!! Κι εμείς θα είμαστε καλοί μαθητές θα δεις!!!!Φιλιά και καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Κική μου από δασκάλα έγινες μαθήτρια!Για να λες πως είμαι κατανοητή κάτι θα ξέρεις παραπάνω λόγω ειδικότητας!Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ.ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ Η ΙΔΕΑ ΣΟΥ ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΙΕΣ.ΣΑΝ ΘΕΜΑ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΥΤΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ.ΘΑ ΜΑΘΩ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΥΤΗ....ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΟ ΣΑΝ ΘΕΜΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΖΩΓΡΑΦΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟ...ΑΠΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ BLOG ΣΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΜΑΘΩ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΕΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώτα μου καλώς ήρθες κι εσύ.Σκοπός αυτού του blog δεν είναι βέβαια τα μαθήματα αλλά, ό,τι θεωρώ χρήσιμο το γράφω. Στην ενότητα αυτή θα είναι συγκεντρωμένες κάποιες πληροφορίες που ίσως βοηθήσουν κάποιους. Μακάρι να τα βρίσκεις χρήσιμα!

      Διαγραφή
    2. ΜΑΡΙΑ ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΟ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΧΩΡΙΘΕΙ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΞΑΝΑΕΓΡΑΨΑ ΕΝΑ ΔΕΥΤΕΡΟ( ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΞΑΝΑΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΞΑΝΑ).ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ....

      Διαγραφή
  36. Κυρία ..κυρια,,θα με γραψετε και μένα στην τάξη;;; μου αρέσει πολύ η ζωγραφική..ειμαι τελειως αυτοδίδακτη..δεν έχω κάνει ποτε μου πρόσωπα...πολύ ωραια τα μαθήματα...θα τα γράψω στο τετραδιο να τα διαβάζω...ζωγραφιζα βλέποντας αυτόν στην τηλρώραση....αλλα με ξυλομπογιές..χι..χι..θα το πώ και της κόρης μου που εκείνη ζωγραφίζει με λαδια...κι αυτή ερασιτέχνης.... φιλακια κυρία δασκάλα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα κι εσύ...κι εγώ ζωγραφίζω με ξυλομπογιές και είναι και αγαπημένες μου. Η ζωγραφική Ρούλα μου δεν είναι μόνο λάδια.Καλοδεχούμενη και η κόρη σου...καλλιτεχνική οικογένεια.

      Διαγραφή
  37. ξαναπερνω..να μου πεις πως θα γραφτώ στο μάθημα ....και τι να κάνω....περιμένω οδηγίες....φιλια...αλήθεια τις φιλανε τις δασκάλες;; να μην νομίζουνε τα παιδια πως....σας καλοπιάνω;;;χα..χα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλιά επιτρέπονται...δωράκια όμως δεν θα δεχθώ γιατί είμαι κατά, άντε κανένα λουλουδάκι όπως πήγαινα κι εγώ στη δασκάλα μου!Εγγραφές δεν έχουμε Ρούλα...πλάκα σου έκανα.Καλημέρα και πολλά...φιλιά!

      Διαγραφή
  38. Κυρία ..κυρία... πλακα πλάκα το αν φας το έκανα....!!!!! που θα στο στήλω;;;μονο μη γελασεις ...εν τάξει;;;χι..χι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Κυρία κυρία...εργασία έτοιμη προς παράδοση...περνάω ή κόπηκα???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ ΤΟ BLOG ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟ, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. χξγλκεηασηφρμφσδ,φκδξφξδφξκδσφξδκφδξφκδφδκφηδκηφδκφηκδφκδφξδκφκξηδκφξηκδφηξκδηφδκφηκδξκδφξεφηδξφηδφξφξδφξφσωξκωφδξεδηδφξδξδηξδξδξδξδξδξεδξδξδξφξδξδξκδεξδξδξδξδξξδξξδξδξδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδδ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ελενη μπερινασβιλι3 Αυγούστου 2012 στις 1:21 μ.μ.

      εγο ειμαι η ελενη καινουρια εδο τι κανετε?

      Διαγραφή
  42. Γεια σου Μαρια. εχει θρανιο για μενα? Θελω και γω να μαθω....
    Χριστος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Οι πληροφορίες σας δείχνουν πραγματικά χρήσιμες! Μήπως έχετε να σχολιάσετε κάτι για την τοποθέτηση του προσώπου πάνω στον καμβά (τις αποστάσεις από το πάνω και το κάτω μέρος και από τα πλάγια);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. υπαρχουν μερικες ελειψεις στο κειμενο σου σχετικα με ολες τις αναλογιες...στο ανφας παρελειψες να πεις οτι απο το σημειο που αρχιζουν τα ματια..στο ιδιο σημειο θα τελειωνει και η μυτη..δλδ φερνουμε αλλες 2 καθετες βοηθητικες γραμμες..και επισης το στομα τελειωνει εκει που αρχιζουν οι κορες..χρησιμο το αρθρο σου παντος και νομιζω βοηθησε αρκετους!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Είστε εξαιρετική! Ευχαριστούμε για τα ευχάριστα διαλείμματα δημιουργίας, και για την υπενθύμιση του ρόλου της τέχνης στη ζωή μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το λες κι έκπληξη

Το σαν τα χιόνια δεν φτάνει για να περιγράψει την επιστροφή μου εδώ μέσα. Ούτε φτάνει ούτε είναι και επίκαιρο. Ήθελα τόσο πολύ να επιστρέψω κάνοντας μια ανάρτηση. Είχα κι έχω τόσα πολλά να σας πω. Μα οι μήνες περνούσαν χωρίς στάλα χρόνου για κάτι τέτοιο. Και διάλεξα την ώρα... Μέσα σε μια τρελή κατάσταση προετοιμασίας, όχι μόνο για διακοπές αλλά και πολλών άλλων δραστηριοτήτων μέσα στον Αύγουστο.    Δεν ξέρω γιατί ένιωσα να πιέζομαι τόσο  για τούτη την ανάρτηση. Η φόρτιση των τραγικών γεγονότων στην Αττική; Ίσως. Δεν ξέρω αλλά δεν με χωράει το ΦΒ αυτές τις μέρες. Όχι μόνο δεν με χωράει, με διώχνει κιόλας, μου φέρνει ένα σφίξιμο στο στομάχι κι ένα ανακάτεμα. Αρχικά η φρίκη που αντικρίσαμε όλοι. Εικόνες χειρότερες του πολέμου, έξω από την πόρτα μας! Εφιάλτες που δεν πιστεύαμε πως θα ζούσαμε ποτέ. Κι αμέσως ένα αμυδρό φως, μια Ελλάδα γροθιά συμπαράστασης σ'αυτούς που πόνεσαν και θα πονούν φρικτά για πάντα. Ναι εδώ είμαστε, πρέπει να ξεχάσουμε ό,τι μας χωρίζει και να γίνουμε ένα. 

Μάθημα: Σκίαση 2ο μέρος

  Νομίζω πως πέρασε καιρός από το προηγούμενο μάθημα. Λίγο το πιεσμένο πρόγραμμα το δικό μου, λίγο που σας έπεσε βαριά, απ' ό,τι κατάλαβα, η προοπτική... μας πήραν οι μέρες.   Η προοπτική για όποιον θέλει να ασχοληθεί με την ζωγραφική είναι σημαντικό κεφάλαιο κι όσο κι αν φαίνεται κουραστική και πολύπλοκη, στην πραγματικότητα είναι απλή κι αν την κατανοήσεις σου λύνονται πολλά προβλήματα στο σχεδιασμό. Θα επανέλθω στο θέμα κάποια άλλη στιγμή για να το ολοκληρώσω... είπα να μη σας κουράσω με τις πρώτες κιόλας ζέστες...κι εν αναμονή των εκλογών (σκούρα τα πράγματα).    Σήμερα λοιπόν θα ασχοληθούμε πάλι με την σκίαση. Την προηγούμενη φορά σας μίλησα για το πως σκιάζουμε γεωμετρικά στερεά. Κάθε αντικείμενο που θέλουμε να ζωγραφίσουμε μοιάζει με ένα ή περισσότερα απ'αυτά. Θα σας δείξω μερικά τέτοια αντικείμενα που εύκολα μπορούμε να παρομοιάσουμε με τ'αντίστοιχα στερεά. Την σκίαση την έκανα με μολύβι, για τα οποία σας έχω μιλήσει εδώ . Εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χρ