Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η θαλασσινή πεθερά...


''Συνήθως γελάς! Με τα μάτια σου να λάμπουν..
Όμως διάλεξα αυτή την έκφραση. Είναι οι ώρες που συλλογίζεσαι και θέτεις τους στόχους σου!
Όταν έχεις δώσει το χέρι στα κουμάντα σου παίρνεις αυτή την έκφραση σίγουρη πια πως έχεις νικήσει!
Είκοσι επτά χρονών και ξέρεις από τα δεκατέσσερα τι θα πει δουλειά.. σπουδές παράλληλα και αγώνας.
Δυνατή!
Αυτόνομη!
Άξια!
Με πείρα και λογική που εντυπωσιάζει…
Θυμώνεις και με βρίζεις όταν στο λέω..
Να είσαι γερή καρδούλα μου.. εκεί στις φορτοεκφορτώσεις του γκαζάδικου.. στις φουρτούνες.. και στην αναμονή να σμίξεις με τον αγαπημένο σου.
Με τη φόρμα της δουλειάς σε είδα…
Με το γέλιο σου..
Με το μάλωμα σου… που έχεις δίκιο τις περισσότερες φορές!
Όσο μου λείπει ο γιός μου.. μου λείπεις και εσύ!
Ας ακούγεται υπερβολικό.. είναι η αλήθεια μου!
Σε λατρεύω!
Αν ποτέ δω τα μάτια σου να συννεφιάσουν και φταίει το «καμάρι» μου θα με βρει απέναντι του!''

 Αυτά δεν είναι δικά μου λόγια...είναι τα λόγια της Αντιγόνης  που απευθύνεται σ'ένα κορίτσι σίγουρα ξεχωριστό. Ένα κορίτσι που με τον αγαπημένο της τους χωρίζουν μίλια αλλά τους ενώνει η θάλασσα και σίγουρα όχι μόνο. 
 Πριν λίγους μήνες είχα την χαρά να τη γνωρίσω, για λίγο, αλλά έφτασε να καταλάβω...''τυχερή η Αντιγόνη, τυχερή κι εκείνη'', σκέφτηκα. Τους το'πα, μου το επιβεβαίωσε το χαμόγελο και η λάμψη στα μάτια τους. 
  Κι όταν πριν λίγο καιρό η τύχη διάλεξε την Αντιγόνη για το πορτραίτο που είχα υποσχεθεί, κι ενώ δέχτηκε με χαρά, όταν ξαναμιλήσαμε μου είπε... '' προτιμώ να φτιάξουμε το κορίτσι μας, είχε πει πως ήθελε ένα πορτραίτο''. Πως να χαλάσω χατίρι! Ναι ήθελα να είναι η Αντιγόνη , κι εσείς θέλατε, αλλά λες όχι στην τόση αγάπη; 
  

Χρωματιστά μολύβια σε χαρτί bristol 50x50


  Και ήρθε η φωτογραφία...έκπληξη...''αυτή θέλω''...μου είπε. Μου αρέσει γιατί είναι αυθόρμητη, γιατί έχει αυτήν την έκφραση που την χαρακτηρίζει... Κι εμένα μου άρεσε που δεν ήταν στημένη. Έχει ενδιαφέρον αλλά είναι και δύσκολο να μπορέσεις να δώσεις το ύφος σε μια προσωπογραφία. Αν τα κατάφερα μόνο εκείνη ξέρει...

  Αντιγόνη μου ήθελα πολύ να ζωγραφίσω τα μάτια σου...αυτά που δεν κρύβουν την αγάπη που έχεις μέσα σου για τόσους, για όλους... Ίσως να γίνει κι αυτό ... Όμως και τούτο το ήθελα. Τι να πω για το κορίτσι αυτό...άφησα να μιλήσεις εσύ. Θα ευχηθώ μόνο να 'στε καλά  και να σμίξετε σύντομα.

Σχόλια

  1. Την "ζήλεψα"...που είχε αυτήν σαν πεθερά...
    "ζήλεψα" και που είχε αυτή τέτοια νύφη...
    ...........................................

    Κοριτσάκι της (και κατά προέκταση κοριτσάκι μου...είμαι σίγουρη το ξέρεις) να είσαι καλά...θα είσαι καλά το ξέρω γιατί οι ευχές από δυο τέτοιες μανάδες σε σκεπάζουν...
    μαζί μ αυτές και οι δικές μας...

    Kοριτσαααααααααααάκι της έχω πολλές καταγγελίες για τη μούρη της...αλλά είναι ο ενδιάμεσος βλέπεις και τα κρύβει!!!!εγώ δεν είμαι της οικογενείας...είμαι μαρτυριάρα!!!!

    Μαρία μου τίποτα λιγότερο από σένα δεν περιμέναμε!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενα σ'ευχαριστώ πολύ.Όσο για κείνες ό,τι και να πούμε λίγο θα'ναι. Και ποιος δεν θα ζήλευε τέτοια σχέση.Την αξίζουν...

      Διαγραφή
  2. Να μία μοναδική σχέση,αληθινη! Ας το σκεφτούμε λίγο, νυφες όλες είμαστε, πεθερες ,πρωτα ο Θεός θα γίνουμε, κι ακόμα κι αν δε γίνουμε όλοι αυτοί που είναι γύρω μας και δημιουργούμε σχέσεις, ας είναι με γνωμονα την αγάπη!

    Το έργο σου Μαράκι μου εκφραστικό όπως πάντα κι αντιπροσωπευτικό όλων αυτών!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσει Νικούλα.Μακάρι ν'αρέσει και στο κορίτσι. Εκείνα τα συμπεθεριά που λέγαμε να τα ξαναδούμε...χαχα...να ξέρουμε που βαδίζουμε...Φιλιά πολλά κούκλα...

      Διαγραφή
    2. Να τα δούμε,να τα δούμε, αλλά κοίτα κι εσυ τέτοια πεθερα να γίνεις, σαν την Αντιγόνη, γιατί κι εγω τέτοια πεθερα έχω και δεν προκειται να δωσω τα παιδακια μου όπου να'ναι, έχω μέτρο συγκρισης!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Πολύ συγκινητικό το συνοδευτικό του πορτραίτου ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΛΗΘΙΝΟ!
    Μπορεί να μην γνωρίζουμε προσωπικά ούτε τη ΜΙΑ ούτε την άλλη,αλλά εμπιστευόμαστε αυτή την αλήθεια που κρύβουν τα γραφόμενα της Αντιγόνης ΜΑΣ.
    Να χαίρονται η μία την άλλη, είναι μεγάλη τύχη να φεύγεις απο την μία αγκαλιά της μάνας και να βρίσκεις μία άλλη μάνα να σε κλείνει μέσα της, με την ίδια έννοια και την ίδια αγάπη!
    Νάχει καλές θάλασσες το κορίτσι,να χαρεί το αναπάντεχο πορτραίτο και η Αντιγόνη να τους καμαρώνει πολλά-πολλά-πολλά χρόνια!
    Για σένα...τα λόγια είναι περιττά! Τα σεβάσματά μου...μαζί με την ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα σεβάσματα και για την αγάπη...τ'άλλα είναι όπως τα λες...ευλογία που δύσκολα την συναντάς...

      Διαγραφή
  4. Απίστευτα λόγια!!
    Όσο για το έργο σου Μαρία αυτή η έκφραση
    που ζωγράφισες με αφήνει άφωνη!!
    Μου άρεσε τόσο που δεν είναι στημένη η φωτογραφία.
    Καλύτερο δώρο σίγουρα δεν θα έχει πάρει.
    Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα μπορούσε να είναι στημένο Μαντρίνα μου όπως στημένη δεν είναι κι αυτή η σχέση...Εύχομαι να της αρέσει...Σ'ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  5. Μαράκι μου, είναι απίστευτα ζωντανό το έργο σου,
    αυτό το κορίτσι σε κοιτά με τόση ένταση στο βλέμμα, σε αναμετρά και σε κρατά ή σε απορρίπτει ... όλα κλεισμένα μέσα στο χέρι που κρατούσε τα μολύβια σου!

    Όμως αυτό που μου έφερε δάκρυα είναι η απίστευτη αγάπη και σεβασμός που έχουν αυτές οι δυο γυναίκες η μία για την άλλη! Ναι δεν θα μπορούσε όλη αυτή η αγάπη και ο σεβασμός της Αντιγόνης να μην είναι απέναντι σε ένα απόλυτα άξιο πλάσμα! Ολόψυχα οι ευχές μου μαζί τους !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή την αγάπη είχα κι εγώ στο μυαλό μου όσο ζωγράφιζα Λεβινάκι. Είδες πως μιλάει η Αντιγόνη μας για κείνη; Σπάνιες γυναίκες και οι δύο...παραδείγματα ζωής...

      Διαγραφή
  6. νά το επιτέλους!!!!!-)
    περίμενα με μεγάλη χαρά να το δω.Συμφωνώ για την έκφρασή της που είναι αυθόρμητη.Τι να πω,μπράβο Μαράκι,είναι πάρα πάρα πάρα πολύ όμορφο το πορτρέτο !!!!!Μακάρι στην επόμενη κλήρωση να πετύχω εγώ το νουμεράκι-)))))))φιλιά πολλά Μαία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι θα κάνω Κρίστα μου αφού το θέλεις τόσο πολύ...στην ανάγκη θα δωροδοκήσω αυτόν που θα τραβήξει κλήρο...χαχα...Να'σαι καλά κορίτσι του βορρά...

      Διαγραφή
  7. Υπέροχα και τα δύο.Καιτο κείμενο και το πορτραίτο.Και είμαι σίγουρη ότι η έκφραση πέτυχε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ.Προσπάθησα όσο μπορούσα...νομίζω πως το πλησίασα...

      Διαγραφή
  8. Και μόνο που η Γιαγιά Αντιγόνη εμπιστεύτηκε σε εσένα να φτιάξεις αυτό το πορτραίτο δείχνει πόσο αγαπά αυτό το κορίτσι!!!!

    Το πορτραίτο μοναδικό… πώς να μην ήταν άλλωστε αφού είναι «δια χειρός Βιλλιώτη»!!!!! Τα λόγια…… είναι λόγια καρδιάς μιας σπάνιας «ΜΑΝΑΣ»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να'κανε η γυναίκα που της έλαχε ο κλήρος...μπορούσε να κάνει κι αλλιώς;Τα λόγια Βικούλα είναι τα πιο σημαντικά εδώ...αυτά οδήγησαν και το χέρι.Σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  9. Το πορτραίτο μοιάζει ολοζώντανο,άλλωστε εσύ μόνο τέτοια φτιάχνεις!!!!
    Βλέπω και κάτι άλλο, πως η Αντιγόνη μας σε επηρέασε και έχεις κάνει αυτή την κοπέλα να ακτινοβολεί αγάπη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φτιάχνω και μερικά ψόφια...χαχα...αλλά δεν σας τα δείχνω...Σ'ευχαριστώ Ρένα μου...μακάρι να φαίνεται αυτό που λες,τα όσα λέει η Αντιγόνη είναι που το κάνουν να λάμπει...

      Διαγραφή
  10. Υπέροχο το πορτραίτο που έφτιαξες.. και τα λόγια που το συνοδεύουν είναι απίστευτα.. το μόνο που μπορώ να πω, είναι πως είμαι σίγουρη πως την έκφραση την πέτυχες, μιας και το πορτραίτο, μου μοιάζει με φωτογραφία.. Καλή ημέρα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά...Η έκφραση όπως είπα και παραπάνω είναι κοντά...όσο μπόρεσα...

      Διαγραφή
  11. Αναρωτήθηκα αν είναι φώτο ή η φτιαγμένη από τα χεράκια σου προσωπογραφία! Και μετά είδα το "χρωματιστά μολύβια...."
    Πίνακας...(πολύ "μικρή" λέξη)....
    Αριστούργημα....Επίσης πολύ "μικρή".........
    Στέκομαι με δέος απέναντί σου...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι,πατριωτάκι μου τι λες βρε...όχι κι έτσι...Όσο πλησιάζει ο καιρός να μας έρθεις τόσο πιο όμορφα τα βλέπεις όλα!!!Χαχα...Σ'ευχαριστώ πολύ πάντως... πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα Μαρία,
    καταρχάς η προσωπογραφία σου είναι απίστευτη !!
    Το πρόσωπο εκφραστικό-τα-το , τα μαλλιά κα-τα-πλη-κτι-κά !!!!

    Την επιλογή του πορτραίτου την έκανε η πεθερά για τη νύφη ??
    Και τα λόγια τα έγραψε η πεθερά για τη νύφη ??
    Μακάρι όλες οι πεθερούλες του κόσμου να ήταν σαν κι αυτή !!!!!!!!

    Μπράβο σε σένα για το τέλειο πορτραίτο,
    μπράβο και στην κυρία Αντιγόνη τη δεύτερη μάνα της κοπέλας στο πορτραίτο, γιατί πεθερά δεν την λες , ΜΑΝΑ την λες !!!!

    Τα γλυκά μου χαιρετίσματα και στις δυο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες σχέση Αθηνά μου; Και προχωρημένη πεθερά...μια κλασσική θα διάλεγε καμιά φωτογραφία από τον γάμο...ξέρεις αυτές τις στημένες με τις ανθοστήλες κλπ...αν και χωρίς να ξέρω πιστεύω πως κι εκεί η Δανάη μας θα ήταν ξεχωριστή. Να τις φτύσουμε να μη τις ματιάσουμε! Μάνα είναι η Αντιγόνη μας...γεννημένη μάνα...όχι μόνο για τα παιδιά της...δύο γέννησε αλλά να'ξερες πόσα έχει...

      Διαγραφή
  13. Πράγματι σχέση μάνας-κόρης και όχι νύφης-πεθεράς.Σχέση που σπανίζει στις μέρες μας.Τα λόγια της Αντιγόνης μαρτυρούν την αγάπη της.Και η αγάπη αυτή έχει ανταπόδοση.
    Και η απόδοση πετυχημένη, σου το λέω και εγώ που την γνώρισα την ίδια μέρα με σένα.
    Εγώ θα σου δώσω τα φιλιά μου και αφήνω τα σεβάσματα για...άλλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωσώ μου χαίρομαι που το βρίσκεις πετυχημένο γιατί εσύ την έχεις δει όπως είπες...Είδες κορίτσι; Είδες πως της χαμογελά η Αντιγόνη; Τον σεβασμό σου στην τάξη Σωσώ...εδώ είμαστε χαλαροί...Φιλιά κι από μένα...

      Διαγραφή
    2. Μμμμμμμμμμμ οι μικροί πρέπει να δείχνουν σεβασμό στους ανώτερους κι εγω τόχω εμπεδώσει αυτό.

      Διαγραφή
  14. Υπέροχο το πορτραίτο, υπέροχες γυναίκες, μάνες,κόρες, δημιουργοί.
    να είσαι καλά Μαρία, Αντιγονάκι, κορούλα της Αντιγόνης μας καλες θάλασσες.
    καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπέροχο έγινε!Τι εκκφραστικότητα στα μάτια,στο στόμα-καλύτερα αυτή η τυχαία πόζα,το αυθόρμητο.
    Για λίγο είδα την Αντιγόνη σε μια συνάντηση-για μένα:αρχόντισσα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν χρειάζεται παραπάνω για να την καταλάβεις...Ένα χαμόγελό της αρκεί...Σ'ευχαριστώ Ελένη μου...

      Διαγραφή
  16. Αχ βρε Μαρία !!!! Πως με συγκίνησες !!! Πόση αγάπη κρύβει η Αντιγόνη μέσα στην καρδιά της! Να είναι καλά εκείνη και όλοι εκείνοι που αγαπάει!!
    Για το πορτραίτο, τι να πω; Δεν υπάρχουν λόγια..... Πιστεύω ότι δεν θα μπορούσε να επιλέξει καλύτερη φωτογραφία η Αντιγόνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καιτούλα τέτοια πεθερά είσαι κι εσύ έτσι;Θα πάρω συνέντευξη από τον γαμπρό...χαχα. Πρέπει να τη γνωρίσεις να δεις τι κορίτσι είναι...Χαίρομαι που σου άρεσε το πορτραίτο...Φιλιά πολλά πολλά...

      Διαγραφή
  17. Τι να πρωτογράψω....γι΄αυτά τα υπέροχα λόγια έχουν τόση αγάπη, γι΄αυτή τη γυναίκα που ξέρει ν΄αγαπά πραγματικά, για σένα που με τα μολύβια και τις ξυλομπογιές σου έδωσες εικόνα σε τόσα συναισθήματα, σε τόση αγάπη!!!
    Είμαι πολύ χαρούμενη που σε γνώρισα και από κοντά Μαρία!!! Είμαι σίγουρη ότι η γνωριμία αυτή θα έχει συνέχεια!!!!
    Τα φιλιά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ίδια βεβαιότητα έχω κι εγώ Μπεττούλα...για τη συνέχεια.Σ'ευχαριστώ για όσα λες...Αναρωτιέται κανείς αν είναι αληθινή αυτή η γυναίκα...Να'σαι καλά κορίτσι...τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  18. υπεροχο!!
    υπεροχα λογια!
    υπεροχες!κυριες!
    υπεροχη και συ!!
    ...irida...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλησπέρα Μαρία μου...δεν ζωγραφισες μόνο το κορίτσι!!!! Ζωγράφισες και με τα λόγια σου...μια πολύ γλυκιά σχέση!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λόγια είναι της ''μάνας'' κορίτσι...Σ'ευχαριστώ πολύ πάντως. Η σχέση γλυκιά και δυνατή.

      Διαγραφή
  20. ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ!
    ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΣΚΑΣΕ Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ! ΧΑΛΑΛΙ ΤΗΣ ΟΜΩΣ ΓΙΑΤΙ ΑΠ'ΟΤΙ ΒΛΕΠΩ ΕΧΕΙ ΝΥΦΗ ΘΑΛΑΣΣΕΝΙΑ!!!!!!!ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ !!!ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΑΝ!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εφούλα χαλάλι είπα κι εγώ...Μ'αυτό η Αντιγόνη πήρε περισσότερη χαρά από ό,τι με το δικό της...οπότε ποιος θα της το αρνιόταν...Να'σαι καλά...

      Διαγραφή
  21. Πολύ όμορφο το πορτραίτο σου! και τόσο εκφραστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Γεμάτη από αγάπη η κυρία Αντιγόνη!!! Τι μεγαλείο να εκφράζεσαι έτσι για τη νύφη σου; Σπάνιο και υπέροχο!!! Καλά ταξίδια στην όμορφη θαλασσινή!!! Όσο για σένα μικρό θαυματουργό, τα λόγια είναι περιττά!!! Αισθάνομαι ότι ζωγραφίζεις με την καρδιά σου και το αποτέλεσμά μιλάει από μόνο του!!! Σε φιλώ αγαπημένη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέχειλη Κική μου...όχι απλά γεμάτη! Άξιο το κορίτσι και τυχερό.Δυστυχώς δεν ζωγραφίζω πάντα με την καρδιά μου...λίγες φορές, ευτυχώς πολύ λίγες,δεν μπορεί να συμμετέχει...Αυτά όμως δεν σας τα δείχνω...χαχα...Τούτο έχει πολύ καρδιά σίγουρα κι αν το βλέπεις είμαι πολύ χαρούμενη.

      Διαγραφή
  23. Εδώ φαίνεται η τέχνη του δημιουργού!!!!! δεν έχω λόγια.....ειναι τόσο αληθινό!!!!!! που νομίζεις πως η κοπέλα θα βγεί απο το πορτρέτο και θα σου μιλήσει....νομίζω ότι όλη αυτή η αγάπη..και απο τις δύο..... σου την περασανε Μαράκι και έβγαλες αυτό το αποτελεσμα....τί όμορφο....να σε αγαπάνε!!!!!!ανιδιοτελώς!!!!Τυχερή η Αντιγόνη αλλά πιο τυχερη η κοπελιά...ξερω τι λέω.... πολλα φιλακια..ακομα εδω ειμαι...απο το σαββατο.. και μετα...θα χαθούμε για λιγο...ξαναφιλώ...θα τα πουμε στο τηλ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν γίνεται να μη τη νιώσεις την αγάπη τους αν τις δεις μαζί.Χαίρομαι που σου άρεσε Ρουλίτσα...Θα περιμένω να τα πούμε...φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  24. Εκπληκτικη αποδοση της ξεχωριστης αυτης εκφρασης!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Όταν διάβασα πρώτη φορά τον τίτλο της ανάρτησης σου...διάβαζα "Θανάσιμη πεθερά"!!!!
    Τελικά μόνο θανάσιμη δεν είναι η Αντιγόνη μας!!!!!!! Τυχερές και οι δύο που έχει η μια την άλλη!!
    Μακάρι όλες να είχαν τέτοια πεθερά!!

    Όσο για το πορτραίτο...τέλειο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και είπες τι θα διαβάσω...χαχα...Σ'ευχαριστώ Κωνσταντίνα...

      Διαγραφή
  26. Εκπληκτικό το δώρο σου Μαρία μου!! Μου αρέσει κι εμένα που δεν είναι "στημένο" το πορτραίτο, αλλά έχει μια τόσο φυσική έκφραση η κοπέλα... Είναι τόσο όμορφο να υπάρχουν τέτοιες σχέσεις αγάπης!! Να είναι καλά και οι δυο τους, λοιπόν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ειρηνούλα μου...Είναι ένα διαφορετικό πορτραίτο που μου άρεσε κι εμένα πολύ...βάλε κι όλα τ'άλλα, έγινε αγαπημένο...

      Διαγραφή
  27. Μαρια μου είναι απίθανο!Η ρεαλιστική απεικόνιση της στιγμής σε κανει να απορεις αν προκειται για φωτογραφία ή πίνακα..Λειτουργείς καλύτερα κι απο φωτογραφική!!Ευχομαι πάντα ετσι αγαπημενες και γενναιόδωρες να είναι η μια προς την άλλη -πεθερα και νυφη- το ζώ και καταλαβαίνω τι σημαίνει!Φιλια πολλά και καλό βραδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πετρούλα μου η φωτογραφία αποτυπώνει τη στιγμή...η ζωγραφική πάει λίγο πιο πέρα...τουλάχιστον προσπαθεί.Σ'ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια σου...Φιλιά πολλά!!!

      Διαγραφή
  28. Ω! Μου αρέσει πολύ αυτό το πορτραίτο! Τόσο αληθινό!
    Όσο για τη Γιαγιά Αντιγόνη, τι θα μπορούσα να πω; Εξαιρετικός άνθρωπος!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πώς γίνεται να βγάλεις τόση ένταση σε ένα βλέμμα αν δεν το κάνεις με την καρδιά σου!!! Το βλέπω το συναίσθημα στη δουλειά σου Μαράκι μου, το έβλεπα πριν ακόμα σε γνωρίσω!!!!Καλό ξημέρωμα ψυχούλα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το'χω καταλάβει πόσο καλά βλέπεις Κική μου...Φιλιά πολλά κοριτσάκι.

      Διαγραφή
  30. Υποκλίνομαι! Στην τέχνη, την αγάπη , την γενναιοδωρία της ψυχής!
    Καλό βράδυ, Μαράκι! Και ένα φιλί στη Γιαγια Αντιγόνη ! Και ξέρει εκείνη που θα το δώσει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Πέπη με τα φιλιά σου...και τις υποκλίσεις σου...Να'σαι καλά κορίτσι!!!

      Διαγραφή
  31. Από την Αντιγόνη μου δεν περίμενα κάτι διαφορετικό!!Από σένα τίποτα λιγότερο!!!Φιλάκια Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσάνθη μου σ'ευχαριστούμε!!!Φιλιά στην Βέροια και στα πατουσάκια!!!

      Διαγραφή
  32. Πολύ σπάνια σχέση αυτή, πιστεύω πως το γνωρίζουν και οι δύο. Μακάρι να ήταν έτσι και οι σχέσεις μάνας με κόρη!
    Το πορτραίτο έχει τη σφραγίδα σου Μαρία μου.
    Μας συγκινήσατε και οι τρεις :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγκίνηση με χαρά μαζί Μάργκο...Μακάρι να είχαμε πολλές τέτοιες αφορμές να συγκινούμαστε.Να'σαι καλά...και κάνε και καμιά βουτιά για μας εκεί στα όμορφα νησιά!

      Διαγραφή
  33. ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΖΩ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ ΜΑΡΑΚΙ ΜΟΥ!!!!!!!!!
    ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΓΛΥΚΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ ΜΑΣ!!!!!
    ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΝΑ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ!!!!
    ΕΥΕΛΠΙΣΤΩ ΚΑΠΟΤΕ ΝΑ ΓΙΝΩ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΘΕΡΑ, ΓΙΑΤΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΕΙΧΑ!!!!!!!!
    ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΓΙΟΣ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΙΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ!!!!!!!
    ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ!!!!!!!
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ , ΤΙ ΝΑ ΠΩ !!!!!!
    ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΨΥΧΟΥΛΑ ΣΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΗΣ!!!!!!!
    ΚΑΛΗ ΣΟΥ ΜΕΡΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε τέτοια θα γίνεις σίγουρα!!! Μόνο που αντί για πορτραίτα θα τους χαρίζεις συρτάρια...χαχα...Ευχαριστώ Ρένα μου...ας βρεθούν τα ταίρια κι εσένα δεν σε φοβάμαι...Φιλιά πολλά!!!

      Διαγραφή
  34. Μαρία είναι υπέροχο...!!!Τόσο που αρχικά με άφησε άφωνη...και δεν άφησα σχόλιο...Να πρωτοσχολιάσω τι???...Πολλές φορές έχω συγκινηθεί με την αγάπη στα λεγόμενα της γιαγιάς Αντιγόνης...αλλά εδώ βρίσκω το αποκορύφωμα!!! Δεν ξέρω ούτε αυτή ούτε την νύφη της αλλά πιστεύω και εγώ πως είναι και οι δύο τυχερές...Αυτή η έκφραση δε στο πορτραίτο σου είναι τόσο ζωντανή...εξίσου με άλλα έργα σου βέβαια... αλλά έχει κάτι που σε μαγνητίζει...Δεν μπορώ να μην σκεφτώ ότι θα ήθελα να δω και την έκφρασή της όταν θα λάβει το δώρο αλλά και την δική σου όσο δημιουργούσες!!!
    Για άλλη μια φορά υποκλίνομαι...στον άνθρωπο...που κρύβεις μέσα σου...και μετά στον καλλιτέχνη!!!Καλή σου μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την έκφρασή της θέλω να την δω κι εγώ Ασπασούλα...θα'ργήσει όμως το κορίτσι μας να ξεμπαρκάρει.Ωστόσο θα'χω τη χαρά να δω το χαμόγελο της Αντιγόνης...Ευχαριστώ για όσα μου λες...αν και νομίζω πως μ'έχεις υπερεκτιμήσει λίγο...χαχα...κάνε και κανένα σκόντο...κρίση έχουμε.Φιλιά πολλά κούκλα μου!

      Διαγραφή
  35. Μαρία μου, πόσο χαίρομαι που επικοινωνούμε πάλι.....
    Τι γλυκιά ανάρτηση, τι υπέροχη πεθερά η Αντιγόνη μας (τέτοια είχα κι' εγώ),τι όμορφα τα λόγια της, με πόση αγάπη..... Πόσο τις χαίρομαι αυτές τις σχέσεις, που βλέπεις τη νύφη σου σαν οντότητα και την εκτιμάς ή όχι.... και όχι, γενικώς, σαν τη γυναίκα που ήρθε να σου "αρπάξει" το καμάρι σου! Δεν έχω γιο για να ξέρω τι θα ένοιωθα, έχω κόρες και πιστεύω πως οι γαμπροί μου με αγαπούν και με εκτιμούν.
    Για την προσωπογραφία, τι να πω.... έμεινα άφωνη από την έκφραση, αυτή την αποφασιστική και σίγουρη.... τη μαχητική και νικηφόρα....
    Είμαι σίγουρη πως έτσι ακριβώς αισθανόταν τη στιγμή της φωτογράφισης!
    Μαρία, είσαι ΜΕΓΑΛΗ καλλιτέχνις και πολύ, μα πολύ ΑΝΘΡΩΠΟΣ!
    Είμαι πολύ τυχερή που σε έχω φίλη...
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε πάλι με τις υπερεκτιμήσεις...βρε θα με πιάσουν τα τεκμήρια!!!Χαχα...Έλα να σε καλωσορίσω Φιλία μου που μας έλειψες τόσο καιρό!!! Πολύ χαίρομαι που επέστρεψες και τακτοποιήθηκες.Τυχερή δεν ξέρω αν είσαι αλλά να ξέρεις πως κι εγώ φίλη σε νιώθω...Άντε βρε καλορίζικο το σπιτάκι σου!

      Διαγραφή
  36. Πολύ όμορφο το πορτραίτο (και όσα έχω δει χωρίς να έχω σχολιάσει-κακώς βέβαια), τα χρωματιστά μολύβια είναι τα καλύτερα!!! Έχω δει καταπληκτικές δουλειές με αυτά! Μπράβο!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ιωάννα...Δεν υπάρχει υποχρέωση στα σχόλια κορίτσι. Να πας όμως και να σχολιάσεις όλες μου τις αναρτήσεις αμέσως...χαχα...Σ'ευχαριστώ πολύ που προσέχεις τη δουλειά μου.

      Διαγραφή
  37. Μαράκι μου καταπληκτικό πορτραίτο!!!Μπράβο σου, γεμάτο συναίσθημα και ψυχή!!!Συγχαρητήρια και στην Αντιγόνη την μεγάλη λογοτέχνιδα,με τα πολλά χαρίσματα και το μεγαλύτερο η αγάπη και η προσφορά της!!!φιλάκια πολλά και στις δυο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φανούλα μου χαίρομαι που σου αρέσει!!! Η Αντιγόνη μας μία και μοναδική...Φιλιά πολλά!!!

      Διαγραφή
  38. Απίστευτα εκφραστικό το πορτραίτο της νύφης/κόρης !! Μπράβο βρε Μαράκι ! Σίγουρα θα το αγαπήσει το κορίτσι όταν το δεί. Όσο, σίγουρα, αγαπάει μιά τέτοια πεθερά σαν την Αντιγόνη ! Τί άλλο να πώ ? τα είπαν ήδη τα κορίτσια στα προηγουμενα σχόλια με τόσο ωραία λόγια !!
    Ενα μεγάλο μπράβο και στις δύο σας !!
    Φιλάκια πολλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριάννα μου θα περιμένω να το δει μέχρι το φθινόπωρο...ως τότε ίσως το δει διαδικτυακά μόνο...Εύχομαι να το αγαπήσει κι εκείνη.Φιλιά πολλά σ'όλη την οικογένεια!!!

      Διαγραφή
  39. Γεια σας ήρθα και εγώ στην όμορφη παρέα σας.!!! Δεν γνωρίζω την Κυρία Αντιγόνη ούτε και εσάς νομίζω όμως ότι τα λόγια της κυρίας Αντιγόνης στην ανάρτηση και το πορτραίτο λένε πάρα πολλά.Βέβαια σας μαρτυράνε και οι φίλες σας. χαχα Δεν αφήνουν τίποτα κρυφό. χαχα Χαζεύω την έκφραση στο πρόσωπο της κοπέλας και μου φαίνεται απίστευτο.!!!Αν κοιτάξεις τα μάτια της νομίζεις ότι σε κοιτάζει στ'αλήθεια.!!!!! Χίλια μπράβο!!!! Καληνύχτα και καλό μήνα.!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύα μου αν θες μίλα μου στον ενικό...θα με υποχρεώσεις...Ναι οι φίλες μου είναι πολύ μαρτυριάρες...εδώ δεν βλέπεις τίποτα,που να δεις σ'άλλες αναρτήσεις τι κάνουν!!! Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και καλό μήνα και σε σένα!!!

      Διαγραφή
  40. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ!!!!!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ!!!ΑΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΓΙΑ ΤΟΣΟ ΟΜΟΡΦΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ!!!!!ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ!!!!!!
    ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑΝ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΜΗΝΑ!!!!ΚΑΛΟ Σ/Κ!!!ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. ότι και να γράψω θάναι μηδέν εμπρος στα αισθήματα και στα λόγια της πεθεράς Αντιγόνης, μακάρι ο Θεός να με αξιώσει να της μοιάσω λίγο, την ομορφια και τον πόνο μόνο το δικό σου χέρι θα μπορούσε να τα απεικονίσει τέλεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το νου σου Βίκη...τέτοια πεθερά να γίνεις...χαχα...που θα γίνεις δεν αμφιβάλω! Σ'ευχαριστώ πολύ κορίτσι για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  42. οτι και να πω ειναι λιγο...εδω και μερες εχω ανοικτη την σελιδε ..και θελω να γραψω κατι ιδιαιτεροοοοοο!μοναδικο!...κατι που να ξεχωριζει...αλλα τα λογια...τα συναισθηματα της Αντιγονης μας..ειναι περα απο ολα.....και φυσικα το ταλεντο της Bιλλιωτη μας ειναι αδιαμφισβητητο !ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΣΟΥ!ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΣΑΣ!
    ΦΙΛΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιδιαίτερο και ξεχωριστό Μαράκι είναι ό,τι λέμε με την καρδιά μας...κι ως τέτοιο αντιλαμβάνομαι το σχόλιό σου!Σ'ευχαριστώ πολύ κοριτσάκι...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  43. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΟ ΕΝΑΣ *ΑΓΝΩΣΤΟΣ* ΑΡΧΙΚΑ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ !!!! ΜΟΝΟ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΑΓΑΠΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ...ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ Η ΓΙΑΓΙΑ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ.....ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΝΥΦΟΥΛΑ ΤΗΣ ...ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΚΟΜΗ!!!
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΕΣ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ....ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΠΕΤΥΧΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΣΟΥ!!!
    ΑΞΙΕΣ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ...ΦΙΛΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι κορίτσι όπως τα λες...Η Αντιγόνη δίνει παντού...Σ'ευχαριστώ πολύ για όσα λες...φιλιά πολλά...

      Διαγραφή
  44. Πάω για ύπνο και είπα να πω μια καληνύχτα στο κοριτσάκι μου!!!Σε φιλώ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. αχχχχ αυτο το μολυβι στα χερια σου !!!!!!!
    ζωντανευεις τα παντα Βιλλιωτακι μου!!!!!αχ...ποτε θα ζωγραφιζω και εγω σαν και σενα δασκαλιτσα μου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σύντομα...και μετά θ'αναλάβεις τα βασιλικά πορτραίτα...τι λες;

      Διαγραφή
  46. Πώ..πώω....δασκάλα αυτή η ανάρτηση είναι υπέροχη και πολύ συγκινητική και η ζωγραφιά σου ανεπανάληπτη !!!! Μου αρέσει τρελάαααααααα και σίγουρα θα αρέσει και στην πολυαγαπημένη κόρη της Αντιγόνης !!!!!!
    Πραγματικά...διάλεξε τέλεια φώτο για να ζωγραφίσεις και εσύ την αποτύπωσες με έναν μαγικό τρόπο....πολύ ζωντανή ζωγραφιά και ένα πολύ διαφορετικό πορτραίτο απο τα συνηθισμένα!!!!! Καλά για το τεράστιο ταλέντο σου τί άλλο να πώ...υποκλίνομαι κι εγώ !!!!!! Τα λόγια της Αντιγόνης τόσο όμορφα και γεμάτα αγάπη !!!!
    Να είσαστε όλες καλά !!!! Φιλάκια και μια μεγάαααλη αγκαλιά !!! :ο))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Μαράκι...την είδα την ζωγραφιά σου πρώτα στο fcb και ξαφνιάστηκα...Δεν μπορούσα να φανταστώ τι μπορεί να κρύβει από πίσω...Μια μικρή γενναία!!Υπέροχη ζωγραφιά.Υπέροχη εικόνα.Το πείσμα στα μάτια της είναι το πιο γοητευτικό...Μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το λες κι έκπληξη

Το σαν τα χιόνια δεν φτάνει για να περιγράψει την επιστροφή μου εδώ μέσα. Ούτε φτάνει ούτε είναι και επίκαιρο. Ήθελα τόσο πολύ να επιστρέψω κάνοντας μια ανάρτηση. Είχα κι έχω τόσα πολλά να σας πω. Μα οι μήνες περνούσαν χωρίς στάλα χρόνου για κάτι τέτοιο. Και διάλεξα την ώρα... Μέσα σε μια τρελή κατάσταση προετοιμασίας, όχι μόνο για διακοπές αλλά και πολλών άλλων δραστηριοτήτων μέσα στον Αύγουστο.    Δεν ξέρω γιατί ένιωσα να πιέζομαι τόσο  για τούτη την ανάρτηση. Η φόρτιση των τραγικών γεγονότων στην Αττική; Ίσως. Δεν ξέρω αλλά δεν με χωράει το ΦΒ αυτές τις μέρες. Όχι μόνο δεν με χωράει, με διώχνει κιόλας, μου φέρνει ένα σφίξιμο στο στομάχι κι ένα ανακάτεμα. Αρχικά η φρίκη που αντικρίσαμε όλοι. Εικόνες χειρότερες του πολέμου, έξω από την πόρτα μας! Εφιάλτες που δεν πιστεύαμε πως θα ζούσαμε ποτέ. Κι αμέσως ένα αμυδρό φως, μια Ελλάδα γροθιά συμπαράστασης σ'αυτούς που πόνεσαν και θα πονούν φρικτά για πάντα. Ναι εδώ είμαστε, πρέπει να ξεχάσουμε ό,τι μας χωρίζει και να γίνουμε ένα. 

Αναλογίες προσώπου

  Όπως σας είπα στην προηγούμενη ανάρτηση, σκέφτηκα να φτιάξω μια καινούρια ενότητα στο blog μου. Ποιο θα είναι το περιεχόμενο; Θα είναι κάτι σαν ''μαθήματα'' που θα αφορούν στη ζωγραφική κατά κύριο λόγο. Δεν θα έχουν κάποια σειρά, ούτε θα είναι σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, απλά σκέφτηκα να κάνω ορισμένες αναρτήσεις μεταφέροντας  πράγματα που γνωρίζω και πιστεύω πως θα είναι χρήσιμα για αρκετούς. Προς το παρόν έχω αρκετά θέματα  στο μυαλό μου που θέλω και μπορώ να σας δείξω αλλά θα μπορούσατε να μου προτείνεται κι εσείς κάτι που σας ενδιαφέρει να μάθετε,  κι αν μπορώ να τα επεξεργαστώ.    Μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής παραδίδω πάνω από 10 χρόνια και ξέρω καλά τι δυσκολεύει όσους ξεκινάνε να ζωγραφίζουν. Είναι πολλοί που θέλουν κι έχουν το ταλέντο να ζωγραφίσουν, αλλά μη έχοντας πάει σε κάποια σχολή σχετική, δυσκολεύονται σε κάποια σημεία. Η ιδέα αυτή ,λοιπόν, μου δημιουργήθηκε συζητώντας με φίλη ζωγράφο η οποία μου ζήτησε να τις κάνω κάποια μαθήματα πάνω στα πρ

Μάθημα: Σκίαση 2ο μέρος

  Νομίζω πως πέρασε καιρός από το προηγούμενο μάθημα. Λίγο το πιεσμένο πρόγραμμα το δικό μου, λίγο που σας έπεσε βαριά, απ' ό,τι κατάλαβα, η προοπτική... μας πήραν οι μέρες.   Η προοπτική για όποιον θέλει να ασχοληθεί με την ζωγραφική είναι σημαντικό κεφάλαιο κι όσο κι αν φαίνεται κουραστική και πολύπλοκη, στην πραγματικότητα είναι απλή κι αν την κατανοήσεις σου λύνονται πολλά προβλήματα στο σχεδιασμό. Θα επανέλθω στο θέμα κάποια άλλη στιγμή για να το ολοκληρώσω... είπα να μη σας κουράσω με τις πρώτες κιόλας ζέστες...κι εν αναμονή των εκλογών (σκούρα τα πράγματα).    Σήμερα λοιπόν θα ασχοληθούμε πάλι με την σκίαση. Την προηγούμενη φορά σας μίλησα για το πως σκιάζουμε γεωμετρικά στερεά. Κάθε αντικείμενο που θέλουμε να ζωγραφίσουμε μοιάζει με ένα ή περισσότερα απ'αυτά. Θα σας δείξω μερικά τέτοια αντικείμενα που εύκολα μπορούμε να παρομοιάσουμε με τ'αντίστοιχα στερεά. Την σκίαση την έκανα με μολύβι, για τα οποία σας έχω μιλήσει εδώ . Εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χρ