Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μάθημα:Ελεύθερο σχέδιο Νο2

 Λίγο πριν τις διακοπές του Πάσχα ένα ακόμη μάθημα για το ελεύθερο σχέδιο. Θα ανοίξουμε το κεφάλαιο Προοπτική. Πολλοί θα γνωρίζεται τους κανόνες της στο σχέδιο, όπως και πολλοί θα έχετε ακούσει αλλά δεν θα ξέρετε τι σημαίνει αυτός ο όρος και πως εφαρμόζεται. Θα σας πω απλά όσα νομίζω πως χρειάζονται για να μπορεί κάποιος να ζωγραφίσει χωρίς να εμπλέξω λεπτομέρειες και όρους που μόνο μπέρδεμα και κούραση θα σας φορτώσουν. 
  Η προοπτική είναι ο τρόπος που βλέπουμε τ'αντικείμενα και τις διαστάσεις τους γύρω μας. Αν τα μάτια μας δεν είχαν αυτή τη θέση που έχουν, σίγουρα θα αντιλαμβανόμασταν διαφορετικά τον κόσμο. Ο άνθρωπος έχει δύο μάτια (συνήθως...) και τα δύο μπροστά και σε μικρή απόσταση μεταξύ τους...φανταστείτε να είχε τρία μάτια ή να βρίσκονταν το ένα μπρος και το άλλο πίσω ή στο πλάι!!! Εντελώς διαφορετικές εικόνες θα προσλάμβανε...Αποτέλεσμα είναι να βλέπει την μπροστινή όψη των αντικειμένων και μόνο όταν αυτά είναι γυρισμένα να βλέπει κι ένα μέρος από την πλαϊνή τους πλευρά...πάντα όμως τη μία...ποτέ και τις δύο μαζί. 
  Όταν προσπαθούμε, λοιπόν, να αποτυπώσουμε σε ένα κομμάτι χαρτί ένα θέμα, τότε σχεδιάζουμε όσα  βλέπουμε από μια και μόνο θέση. Δεν μπορούμε να σχεδιάζουμε και να κινούμαστε. Επιλέγουμε την  ''οπτική γωνία'' που θα δούμε το αντικείμενό μας και δεν μετακινούμαστε (παρά μόνο σε μεγάλη ανάγκη...πχ σεισμός, πυρκαγιά κ.α. ... ας μη μπω σε πιο προσωπικούς λόγους). Κι ενώ στον πραγματικό κόσμο οι διαστάσεις είναι τρεις (και ψάχνουμε και για περισσότερες...), στο χαρτί μας λείπει μία...το βάθος.Έχουμε,λοιπόν, μόνο ύψος και πλάτος. Το βάθος έρχεται η προοπτική να μας δείξει πως θα το αποτυπώσουμε. 
  Πάμε στα πρακτικά. Ο κανόνας είναι ένας και αν τον καταλάβετε δεν χρειάζεται τίποτε παραπάνω: Όλες οι παράλληλες (στην πραγματικότητα) γραμμές όταν τις βλέπουμε από το πλάι παύουν να είναι παράλληλες (όχι στην πραγματικότητα...είναι ψευδαίσθηση) και συγκλίνουν προς το βάθος. Αυτό είναι όλο!
  Ας δούμε πως γίνεται στην πράξη...




  Γραμμή του ορίζοντα ονομάζουμε το ύψος που βρίσκονται τα μάτια μας (εκεί είναι όλα μια ευθεία) σε σχέση με τη σύνθεσή μας. Σημείο φυγής ονομάζουμε το σημείο πάνω στην γραμμή του ορίζοντα όπου θα συναντηθούν νοητά όλες οι λοξές γραμμές μας. Μπορούμε να έχουμε ένα ή και περισσότερα σημεία φυγής. Εδώ  εξετάσουμε την περίπτωση δύο σημείων. 

  Και μερικά ακόμη παραδείγματα:



  Όπως βλέπετε, σας έκανα από ένα παράδειγμα για τις πιο πιθανές θέσεις των ματιών μας σε σχέση με ένα αντικείμενο. Το ύψος των ματιών μας μπορεί να είναι πιο ψηλά από το θέμα μας, να συμπίπτει με το επάνω μέρος του, να περνά ενδιάμεσα του, να συμπίπτει με τη βάση ή να βρίσκεται από κάτω. Όλες μα όλες οι παράλληλες, όπως βλέπουμε, συγκλίνουν προς το βάθος και προς τη γραμμή του ορίζοντά μας.

  Δείτε κι ένα πιο σύνθετο σχήμα, (πχ ένας τοίχος με πόρτες και παράθυρα) και με ένα σημείο φυγής:






  Επειδή όμως, όταν τα αντικείμενα είναι μικρά ή τα κοιτάζουμε από πολύ κοντά, είναι αδύνατον να βρίσκεται στο οπτικό μας πεδίο (και μέσα στην επιφάνεια που ζωγραφίζουμε δηλαδή) το σημείο φυγής, οι κλίσεις, συνήθως, δεν είναι τόσο έντονες. Αντίθετα όταν ζωγραφίζουμε κτήρια, για παράδειγμα και τα κοιτάζουμε κι από μακριά, οι κλήσεις είναι πολύ πιο μεγάλες. Το σημείο που θα ενωθούν οι παράλληλες γραμμές μας, βρίσκεται πολύ έξω από το χαρτί μας, οπότε το υποθέτουμε. Δείτε πως θα είναι οι κλήσεις σε μια πραγματική σύνθεση που είναι επάνω σε ένα τραπεζάκι και σε μικρή σχετική απόσταση από μας:



 Όπως βλέπετε στο παραπάνω σχέδιο τα σημεία φυγής βγαίνουν έξω από το κάδρο μας...και φυσικά όσο μικρότερα αντικείμενα έχουμε και όσο πιο κοντά ερχόμαστε σ'αυτά, τόσο τα σημεία φυγής απομακρύνονται...κατ'επέκταση μειώνεται και η ένταση των κλήσεων...ποτέ όμως δεν θα είναι παράλληλες εφόσον κοιτάζουμε από το πλάι. Σημειώστε, επίσης, πως οι κάθετες γραμμές θα είναι πάντα κάθετες!!!

  Μια εύκολη άσκηση είναι να πάρουμε εικόνες από κτήρια και να προσπαθήσουμε να τις σχεδιάσουμε, βλέποντας, τώρα πια, με άλλο μάτι τις κλήσεις των κτηρίων. Δεν είναι το πιο ευχάριστο μάθημα για ένα ζωγράφο η προοπτική (σας τα έκανα χρωματιστά πάντως να σας ξεγελάσω) , είναι όμως βασικό για να μπορούμε να ζωγραφίζουμε σωστά όποιο στυλ κι αν έχουμε, για να μη δείχνουν όσα ζωγραφίζουμε παραμορφωμένα, πως αιωρούνται, στραβά κι αλλόκοτα όπως καμιά φορά βλέπω σε ζωγραφιές, που κατά τ'άλλα έχουν υπέροχα θέματα και πολύ όμορφη σκίαση. 
 Θα έχει και συνέχεια (που δε φαντάζεστε!!!) αυτό το μάθημα αλλά τα βασικά είναι αυτά. Απορίες και διευκρινήσεις δεκτές αρκεί να είστε καλά παιδιά και να διαβάσετε καλά το μάθημά σας πριν αρχίσετε να ρωτάτε. Και μη νομίζετε πως τα ξέρω όλα...''δια βίου μάθησης'' κι εγώ...όπως το υπουργείο που τ' όνομα ήταν που μας χαλούσε τόσα χρόνια και δεν βρίσκαμε τι φταίει! Τώρα που είναι υπουργός το ''λεξικό'', σωθήκαμε!

Σχόλια

  1. Αν και η αναρρωτική μου δεν έχει τελειώσει... ήρθα πρώτη - πρώτη στην τάξη!!!!! Ελπίζω αυτό το μάθημα να το παραδώσω... γιατί αλλιώς την χάνω την εξεταστική!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι δικαιολογημένη Βικούλα εσύ...θα σε περιμένουμε Κοίτα να προσέχεις τα μάτια σου...τα θέλουμε!!! Και μόλις πιάσουμε το τοπ στην όραση θα μεγαλουργήσουμε!

      Διαγραφή
  2. Mαρία είσαι απίθανη....το αγαπημένο μου μάθημα η προοπτική...το ξαναδιαβάζω...καλησπέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιατί νομίζω οτι μαύρο Πάσχα θα περάσω;;;
    Για Καλατράβα με βλέπω να φτιάχνω εναέριες γέφυρες (σχ. 2β) εδώ κιντύνεψα να μάθω το παραλληλεπίπεδο...ωχούύύ, μαύρο Πάσχα.Δεν θα τσουγκρίσω αυγό εγω, το κεφάλι μου θα σπάσω!
    ΑΝτε να το πω και στη Μυρσίνη...θα πάρω στο λαιμό μου το παιδί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν σου αρέσει Χαρά μου η προοπτική; Να σεις που στο τέλος θα την αγαπήσεις...

      Διαγραφή
    2. Προς το παρον προωθώ τη Μισιρλού στον έρωτα της προοπτικής.Εχει κάνει τα 2 σχήματα απο τα 4!!!Οχι για να δεις, μετά τη Σωσώ το θαύμα και του Παναγιωτάκη!!!
      Τώρα με ζορίζεις με αυτή τη "συνέχεια" που υπόσχεσαι και εμένα είναι να μη μου υποσχεθείς.... Χάριν "συνεχείας" λοιπόν θα ερωτοτροπήσω με την προοπτική...και το κρίμα στο λαιμό σου...

      Διαγραφή
    3. Μη πάρεις τους λόφους και τις πλαγιές μες στην νύχτα...γίνεται μια χαρά κι εκεί που είσαι...(να ερωτοτροπήσεις με την προοπτική)...

      Διαγραφή
    4. Θ αρχίσουμε κι εδω με τα υψώματα και τσι καλαμίες;;;
      Ελεος,δείξτε πια κατανόηση.Δε φταίω εγω για ο,τι δεν κάνατε...
      Τώρα έχουμε μάθημα μη μου αποσπας την προσοχή κι εχω καλές προθέσεις.

      Διαγραφή
    5. Εκεί ψηλά στον Υμηττό...που θα'λεγε και η Έφη...Που είναι μωρέ όλες...χάνονται όταν τις θέλω...

      Διαγραφή
    6. Επικαλούμαστε τις Μεγάλες Δυνάμεις, δεν τα βγάζουμε πέρα μόνες μας;;; κι ύστερα μας φταίει το ΔΝΤ...
      Ασε με να εμπεδώσω το μάθημα γιατί έχει πολλές γραμμές και μπερδέυομαι

      Διαγραφή
    7. ΑΝ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΔΕΝ.......ΗΜΟΥΝΑ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΑ ΒΡΑΔΥΑ...ΠΟΛΥ ΜΠΛΕΓΜΕΝΟ ΜΥΣΤΙΚΟ...
      ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΜΩΡΕ ΚΑΙ ΞΕΝΥΧΤΑΤΕ!

      Διαγραφή
  4. Μαράκι μου γλυκό, τέλεια μας τα λες!!!Μπράβο σου!!!καλή συνέχεια και καλό κουράγιο!!!Καλές γιορτές γλυκιά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Φανούλα...καλά να περάσεις κι εσύ...Κατάλαβες πως χρειάζομαι κουράγιο για να τα βγάλω πέρα...να'σαι καλά!

      Διαγραφή
    2. Αγχώνομαι μόνο που βλέπω τις αναρτήσεις των μαθημάτων σου γλυκούλα μου!!Πως να μη σε καταλαβαίνω... Δεν είναι κι εύκολο αυτό που κάνεις...

      Διαγραφή
  5. ΕΓΩ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΤΑ ΜΑΖΕΥΩ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!!!!
    ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΧΡΟΝΟΣ!!!!!!!!!
    ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΜΕΡΕ ΣΝΑ ΓΡΑΨΩ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΝΑΡΤΗΣΑ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ!!!!!!!!!!!
    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ!!!!!!!!!!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!!!!!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!!!!!1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδα πως έβαλες για την έκθεση...θα περάσω να δω με ησυχία αύριο...Συρτάρι παρέλαβα...τώρα μένει η έμπνευση!

      Διαγραφή
    2. ΔΕΝ ΣΕ ΦΟΒΑΜΑΙ , ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΕΣΥ ΘΕΜΑ!!!!!!!

      Διαγραφή
  6. Μαρίααααα......εγώ υπόσχομαι να κάνω επαναλήψεις από το πρώτο μάθημα μέχρι το σημερινό την εβδομάδα των.....Παθών. Ετοίμασα και το μπλοκάκι μου....και τα μολύβια μου και τη Μεγαλοβδομάδα ανάμεσα στα κουλούρια, τ'αυγά και την εκκλησία θα κάνω και τις ασκήσεις μου.....ευχαριστώ...πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα κυρία δασκάλα...δεν παρακολουθώ τα μαθήματα, αλλά πέρασα να σου αφήσω την ευχή μου για μια όμορφη ημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχάριστη και καλοδεχούμενη η καλημέρα σου Κατερινάκι...να έρχεσαι να μας βλέπεις...μπορείς να κάνεις και διατριβή για την ''ψυχοσύνθεσή''μας...χαχα!Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. τι ομορφα και επεξηγηματικα που τα λες(που τα γραφεις καλυτερα)
    μια γλυκεια καλημερα, εισαι απιθανη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που τα βρίσκεις επεξηγηματικά...Ενώ είναι τόσο απλό, συνήθως αγχώνουν τα πολλά σχήματα και οι γραμμές...Σ'ευχαριστώ πολύ και ζηλεύω που θα πας στη Βέροια για Πάσχα!!!

      Διαγραφή
  9. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑ!
    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΥΜΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΜΟΥ!
    ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ! ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΣΕ ΤΟ ΒΑΘΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΒΟΗΘΑΕΙ ΑΝ ΤΗΝ ΣΧΕΔΙΑΣΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ.
    ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΧΑΜΕ ΜΑΘΗΜΑ ΑΞΟΝΟΜΕΤΡΙΑΣ. ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΟΝΩΝ, ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ. ΩΧ! ΠΑΙΔΙΑ ΤΙ ΠΑΘΑΜΕ...
    ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ 0 ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ ΜΑΡΙΑ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΟΥ.
    ΕΓΩ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΩ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕ ΠΟΛΥ. ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΦΥΓΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΝΤΙΝΟΤΕΡΟ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΜΑΣ , ΕΚΕΙ ΛΙΓΟ ΤΑ ΜΠΕΡΔΕΥΩ... ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΟΜΩΣ ΠΑΛΙ...
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σημείο φυγής Έφη μου δεν είναι το πιο κοντινό στο μάτι μας αλλά εκεί όπου ενώνονται όλες οι γραμμές.Όσο πιο κοντά είμαστε στη σύνθεση τόσο πιο μακριά είναι το σημείο φυγής και το αντίθετο. Στα πρώτα σχήματα έβαλα πρώτα τη γραμμή του ορίζοντα (εκεί που ήθελα να είναι το ύψος των ματιών μου),όρισα τα σημεία φυγής και μετά έφτιαξα το σχήμα.Στο τελευταίο σχήμα έβαλα τη γραμμή του ορίζοντα κι έφτιαξα τα σχήματα υποθέτοντας πως τα σημεία φυγής βρίσκονται έξω από το πλαίσιο.

      Διαγραφή
    2. Τι σπούδασες είπαμε Εφάκι; ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΙΚΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ;;;
      Εμμ, τόσες γνώσεις ...άλαλα τα χείλη των ασεβών...

      Διαγραφή
    3. Δεν το πιστεύω! Καλέ, τι είναι όλα αυτά τα αξονομετρικά και δε συμμαζεύεται;;;;; Πώς να ακολουθήσω η γυναίκα χωρίς γνώσεις αεροναυπηγικής;;;;;; Κανένα γκομπλέν δε σας κάνει;

      Διαγραφή
  10. ΚΑΤΑΛΑΒΑ! ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΑ...ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΑΞΟΝΟΜΕΤΡΙΚΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΦΥΓΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΕΥΘΕΙΕΣ. ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ. ΕΚΑΝΑ ΤΩΡΑ ΚΑΤΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εφούλα μάλλον το ίδιο λέμε αλλά ας μη μπερδευτούμε άλλο...άσε που τα κορίτσια νομίζουν πως έχουμε υπηρετήσει στη ΝΑΣΑ!!!Χαχα...θα ξεμπερδευτείς σύντομα...είμαι σίγουρη!

      Διαγραφή
    2. Καλές μου εσείς προχωρήσατε πολύ!!!μπράβο σας!!

      Διαγραφή
  11. Πώ πω...δασκάλααα...είναι δύσκολο το μάθημα !!! Δηλαδή..το διάβασα μία στα γρήγορα αλλά θέλω πολύ ώρα για να το εμπεδώσω...απλά σου γράφω για να ξέρεις ότι αυτή τη φορά ήρθα έγκαιρα στο μάθημα...το θέμα είναι να βρώ σύντομα χρόνο για να τα ζωγραφίσω ! Η συμμαθήτρια Έφη βλέπω τα γνωρίζει καλά και τα κατανοεί !!! Μπράβο Έφη μου !!! Η Χαρουλίνα μας τί έπαθε; Γιατί θέλει να τσουγκρίσει το κεφάλι της αντί για το αυγό !! Μήν ανησυχείς Θεά Πετροβασίλη...θα τα καταφέρεις όπως πάντα !!! Μήν κάνεις τίποτα κουζουλό γιατί θα τρελαθώωωω.... Δασκάλα μας...αγκαλίτσες και φιλάκια και...άμα έχω απορίες θα έρθω να σε ζαλίσω πάλι !!! χάχάχά... σμούτς..:ο))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΜΥΡΣΙΝΆΚΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ ΜΟΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥ το καλό που σου θέλω εμπέδωσε το μάθημα γιατί η "συνέχεια" εμπεριέχει εκπλήξεις (θα πετάξεις ξωτικούλι απο χαρά) και δεν θέλω να τις χάσουμε απο κοινού...
      Και τότε δεν θάχουμε καμιά δικαιολογία...μάλλον μας περιμένει το σημείο φυγής...
      ΠΡΕΠΕΙ σου λέω πάσει θυσία να το εμπεδώσουμε (κι εμένα μου φαίνεται Κινέζικο βουνό!και κινέζικα και βουνό,τι δε καταλάβατε;)Αντε να προσπαθήσουμε απο κοινού,μην το αμελήσεις.ΕΚΠΛΗΞΑΡΑ σου λέω!!!Φιλάκια πολλά απο τη μικρή σου συμμαθήτρια (μόνο μη πάθεις οταν τη δεις...)

      Διαγραφή
    2. ΑΣΕ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΥΠΕΡΟΧΑ.....ΣΤΡΩΣΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΣ...

      Διαγραφή
    3. Μυρσινούλα μου να με ''ζαλίσεις'' όποτε θέλεις...σιγά σιγά θα το εμπεδώσεις δεν είναι και πυρηνική φυσική!!! Χαρά αδυναμία στο ξωτικό ή μου φαίνεται;

      Διαγραφή
    4. Πολύ μου αρέσει η τάξη σας!!! Για σενάριο έργου πρώτο !!! σκεφτείτε το!!έχουμε κάποιον ειδικό στην γειτονιά μας;;!!Μουσικούς για μουσική επένδυση έχουμε... ειδικούς για τα σκηνικά έχουμε...το σενάριο γράφεται ήδη...οι ηθοποιοί υπάρχουν (τα ίδια τα πρόσωπα),μας μένει να βρούμε τον σκηνοθέτη;!!άντε λοιπόν, να το δούμε κι αυτό... φιλάκια ταλαντούχες μουυυυυυυυυυ, γλυκούλες!!!σας αγαπώ, μου φτιάχνετε τη διάθεση!

      Διαγραφή
  12. Στα δύσκολα τους έβαλες βλέπω,βουτιά στα βαθιά,εμ με τέτοιους μαθητές που έχεις,πετάνε!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βούτηξαν και τώρα πρέπει να κολυμπήσουν...έχουν καλές ανάσες πάντως...θα περιμένω να δω στο τέρμα.

      Διαγραφή
    2. ΚΥΡΙΑ, ΚΥΡΙΑ ΗΜΟΥΝ ΚΟΛΥΜΒΗΤΡΙΑ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΘΑ ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΤΙ ΑΝΑΣΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΕΧΩ; ΒΟΗΘΕΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

      Διαγραφή
    3. Δεν επηρεάζει το κάπνισμα τη ζωγραφική (ίσως είναι το μόνο...) Εφούλα...δοκιμασμένο.

      Διαγραφή
  13. πω πωωωωωω Μαράκι πασχαλιάτικα!!!Νόμιζα πως θα μας δώσεις ρεπό!!Και είναι και δύσκολο,και θέλει και μελέτη.Νομίζω σήμερα θα μου βάλεις ''μηδέν''γιατί είμαι αφηρημένη.Αλλά τα διάβασα όλα,και είναι ΜΕΓΑΛΟ το θέμα με τα μάτια και την ψευδαίσθηση.Ασε που όλοι βλέπυμε διαφορετικά.Και αυτοί που έχουν και πίσω μάτια???Χε χε....και πάλι εύγε Μαράκι.Και μην είσαι πολύ αυστηρή αυτές ις μέρες μαζί μας-))))φιλιάααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε γι'αυτό το έβαλα...να'χετε μέρες να μελετάτε!Αυτές τις μέρες δεν θα είμαι αυστηρή...μετά θα σας εξετάσω...χαχα!

      Διαγραφή
    2. Η ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙ ΤΕΛΕΙΑ!!!!!!!!!
      ΚΛΑΙΓΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΠΑΛΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΣΧΕΔΙΑ.....

      Διαγραφή
  14. Σ' ευχαριστώ για τα μαθήματα. Τώρα τα είδα και έψαχνα και το πρώτο. Ευτυχώς το βρήκα. Θα αρχίσω μελέτη.Πολλά φιλιά και την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω ετικέτα ''μαθήματα'' και είναι όλα εκεί Αναστασία μου...Φιλιά πολλά κι από μένα!

      Διαγραφή
  15. Καλέ Κυρία, εγώ καταπιάστηκα να χρωματίσω ένα απ' τα λουλούδια προηγούμενου μαθήματος και δε μου βγαίνει με τίποτα..... Θα το παλέψω όμως, πειράζει που βάζω το ένα χρώμα πάνω στ' άλλο και κοντεύει να γίνει "γλυπτό";
    Ευχαριστούμε για το νέο μάθημα, ελπίζω σιγά σιγά να "ξεπάρω" κι' εγώ!!!!
    Τι, μόνο η Πετροβασίλη και η Γιαδικιάρογλου μπορούνε;;;;;;;;
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α! ΜΗΝ ΣΚΑΣ...ΚΙ ΕΓΩ ΤΟΝ ΙΒΙΣΚΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΑΡΚΙΣΣΟ ΖΩΓΡΑΦΙΖΑ...Ε! ΜΕΤΑ ΕΚΑΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΟΤΙ ΒΓΕΙ...ΑΣΕ...ΠΑΙΔΕΥΤΗΚΑ ΛΙΓΑΚΙ....ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ, ΕΔΩ ΜΑΣ ΕΒΑΛΕ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΛΛΑΞΕ ΤΟΝ ΑΔΟΞΑΣΤΟ.....
      -Α! ΚΥΡΙΑ; ΔΕΧΕΣΤΕ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ; ΧΑ ΧΑ ΧΑ!!!!!!!!!
      ΚΑΛΕ ΒΓΑΙΝΕΙ ΤΕΛΕΙΟ!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Φιλία μου να πειραματισθείς όσο θες...έτσι θα μάθεις...όλοι κάνουμε δοκιμές και μαθαίνουμε νέα πράγματα...θα ''ξεπάρεις'' γρήγορα δεν αμφιβάλω! Εφούλα εγώ όλα τα δέχομαι από σας...σας έχω αδυναμία...τι να κάνω!

      Διαγραφή
  16. ΖΟΡΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ!!!!!!!
    Σε ευχαριστουμε κυρια!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται!!!Να'σαι καλά Μαριαννάκι...

      Διαγραφή
  17. Για να είμαι ειλικρινής, είδα την ανάρτηση/μάθημα το πρωί, πήγα να διαβάσω λίγο, φυσικά.. ταράχτηκα, άρχισαν να βουίζουν στα αυτιά μου, διάφορα κοπλιμέντα που έχω εισπράξει κατά καιρούς (στούρνος κ.λ.π.), έκλεισα το κομπιούτερ ήσυχα - ήσυχα και έτρεξα να φύγω μακριά του. Έλα όμως που μ' έτρωγε!!! (και ποιός θα με δεί, ότι ξαναμπήκα,να διαβάσω, αλλά δεν καταλαβαίνω??!!) και... τώρα το διαβάζω για τρίτη φορά... τώρα αρχίζω να χαμπαριάζω... το σ/κ θα πιάσω μολύβι και για ότι δεις την Δευτέρα, το κρίμα στο λαιμό σου!!!!!!
    Μαράκι μουυυυυυυυ, σ' ευχαριτώ πολύ γι' αυτή την ανάρτηση, είναι απαραίτητη και πολύ χρήσιμη. εν αναμονή αποτελεσμάτων....... φιλάαααααακια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου φαίνεται θα σου δημιουργήσουν κόμπλεξ κατωτερότητας οι συμμαθήτριές σου...Δεν ανησυχώ για σένα καθόλου.Μόλις πιάσεις το μολυβάκι θα μας κάνεις το θαύμα σου! Αν προλάβεις πριν φύγεις να φτιάξεις κάτι, θα χαρώ να το δω...Απορίες δεκτές...

      Διαγραφή
  18. Μαρία μου αν και από διάθεση μηδέν μπήκα, θα κρατήσω σημειώσεις αλλά το διάβασμα εύχομαι να το κάνω μετά το Πάσχα. Σε ευχαριστώ πάντως!!
    Σου εύχομαι Καλό Πάσχα, με υγεία , χαρά και ευτυχία κοντά στους αγαπημένους σου ανθρώπους. Πολλά φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι εύχομαι να βρεις τη διάθεσή σου γρήγορα, τώρα το σχέδιο μπορεί να περιμένει...δεν βιαζόμαστε.Να περάσεις καλά κούκλα μου!

      Διαγραφή
  19. Μαράκι μου ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, με συγκινούν,αλήθεια στο λέω!
    Ξαναπέρνα για βραβειάκια!
    (Διεκοψα μάθημα ε; Που θα πάει θα πιασω κι εγω μολύβι στα χερια μου- μόλις τελειώσουν οι διακοπές του Πάσχα, χι,χι!)
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πειράζει που διακόπτεις...μου άρεσε η ζωγραφιά σου και σου την χαρίζω...Θα περιμένω...Όσο για το βραβείο(θα διαβάσει και κανένας και θα νομίζει πως μπήκε στη σελίδα των όσκαρ)...ήρθα,το πήρα κι ευχαρίστησα...αμέσως!

      Διαγραφή
  20. Μαρία,πάντα παρακολουθώ,κρατάω τα μαθήματά σου,αν και-το λέω-βαριέμαι-να κάνω ασκησούλες.Έφτιαξα φάκελλο και όλα τα έχω με τη σειρά.
    Ευχαριστώ!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού με φακέλωσες δεν φοβάμαι...θα βρεις την όρεξή σου και θα με μελετήσεις...χαχα...με την ησυχία σου Ελένη μου...δεν πιεζόμαστε,καλλιτέχνες είμαστε!

      Διαγραφή
  21. ΑΧ....ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΜΑΡΑΚΙ ΜΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΙΣΩΣ ΦΤΑΙΕΙ ΚΑΙ Η ΩΡΑ...ΔΙΑΒΑΖΩ ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΙΠΟΤΑ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΦΗΣ ΚΑΙ ΚΟΛΛΗΣΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ.ΠΑΝΤΩΣ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΟΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θέλει καθαρό μυαλό Νάσια μου...και δεν είναι δύσκολο.Η Έφη μιλάει επιστημονικά...μη τρομάζεις...φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
    2. ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ...........ΜΑΤΣ ΜΟΥΤΣ!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  22. ΩΧ!ΑΡΓΗΣΑ....ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΧΤΥΠΗΣΕ,,,,ΤΕΤΑΡΤΗΗΗΗΗΗΗΗΗ.....ΚΑΙ ΓΩ ΤΩΡΑ ΞΥΠΝΗΣΑ,......ΧΑΧΑ!ΣΥΓΝΩΜΗ ΚΥΡΙΑ....ΠΩς ΜΟΥ ΞΕΦΥΓΕ.....ΤΩΡΑ ΝΑ ΠΩ ...ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ.....ΨΕΜΑΤΑ ΘΑ ΠΩ.....
    ΘΑ ΤΟ ...ΠΑΛΕΨΩ ΟΜΩς.....ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ....
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ...ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε βρε που δεν καταλαβαίνετε...Δεν είναι και τόσο τρομερό πια...Καλό Πάσχα Ιριδάκι...και δεν σε φοβάμαι, θα τα καταφέρεις.

      Διαγραφή
  23. Μια χαρά την επεξήγησες τη γραμμική προοπτική !!
    Μαρία να σου ευχηθώ να περάσεις όμορφες, ήρεμες, χαρούμενες Πασχαλιάτικες μέρες με την οικογένειά σου , Καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη,
    πολλούς σαμιώτικους χαιρετισμούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Αθηνά μου...Ευχές για καλό Πάσχα και σε σένα και την οικογένειά σου!!!Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  24. Eιστε θαυμασια ζωγραφος!!!!!!
    Αυτο που ηθελα να σας ρωτησω ειναι-καποιος χωρις ταλεντο,μπορει να μαθει να ζωγραφιζει?Θα το εκτιμουσα πολυ,εαν μου απαντουσατε.Μπραβο για τη δουλεια σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Μαρία μου! Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια(ο πληθυντικός δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία μου...αν δεν σε πειράζει).Ναι πιστεύω πως κάποιος που δεν έχει ταλέντο αν το αγαπάει πολύ (αυτό πάνω απ'όλα) και προσπαθήσει,μπορεί να μάθει να ζωγραφίζει αρκετά ικανοποιητικά...Πόσο;Τόσο όσο του χρειάζεται για να μπορεί να κάνει εικόνες αυτά που έχει στην ψυχούλα του.Εδώ είναι το απαραίτητο...πρέπει να έχει την ψυχή...αυτό δεν μαθαίνεται.Σύντομα θα δεις μια σχετική ανάρτηση γι'αυτό που σου λέω.

      Διαγραφή
  25. ΝΑ ΣΑΙ ΚΑΛΑ..ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ..Σ'ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ..ΣΕ ΦΙΛΩ ΓΛΥΚΑ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ωραιο μαθημα καλε κυρια αλλα μερες που ειναι τρεχωωωω.Υποσχομαι πως μετα το Πασχα θα το μελετησω με προσοχη!Φιλακια!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πολύ χρήσιμα και όμορφα παρουσιασμένα τα μαθήματά σου!
    Όποτε έχω λίγο χρόνο, τα μελετάω!
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το λες κι έκπληξη

Το σαν τα χιόνια δεν φτάνει για να περιγράψει την επιστροφή μου εδώ μέσα. Ούτε φτάνει ούτε είναι και επίκαιρο. Ήθελα τόσο πολύ να επιστρέψω κάνοντας μια ανάρτηση. Είχα κι έχω τόσα πολλά να σας πω. Μα οι μήνες περνούσαν χωρίς στάλα χρόνου για κάτι τέτοιο. Και διάλεξα την ώρα... Μέσα σε μια τρελή κατάσταση προετοιμασίας, όχι μόνο για διακοπές αλλά και πολλών άλλων δραστηριοτήτων μέσα στον Αύγουστο.    Δεν ξέρω γιατί ένιωσα να πιέζομαι τόσο  για τούτη την ανάρτηση. Η φόρτιση των τραγικών γεγονότων στην Αττική; Ίσως. Δεν ξέρω αλλά δεν με χωράει το ΦΒ αυτές τις μέρες. Όχι μόνο δεν με χωράει, με διώχνει κιόλας, μου φέρνει ένα σφίξιμο στο στομάχι κι ένα ανακάτεμα. Αρχικά η φρίκη που αντικρίσαμε όλοι. Εικόνες χειρότερες του πολέμου, έξω από την πόρτα μας! Εφιάλτες που δεν πιστεύαμε πως θα ζούσαμε ποτέ. Κι αμέσως ένα αμυδρό φως, μια Ελλάδα γροθιά συμπαράστασης σ'αυτούς που πόνεσαν και θα πονούν φρικτά για πάντα. Ναι εδώ είμαστε, πρέπει να ξεχάσουμε ό,τι μας χωρίζει και να γίνουμε ένα. 

Αναλογίες προσώπου

  Όπως σας είπα στην προηγούμενη ανάρτηση, σκέφτηκα να φτιάξω μια καινούρια ενότητα στο blog μου. Ποιο θα είναι το περιεχόμενο; Θα είναι κάτι σαν ''μαθήματα'' που θα αφορούν στη ζωγραφική κατά κύριο λόγο. Δεν θα έχουν κάποια σειρά, ούτε θα είναι σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, απλά σκέφτηκα να κάνω ορισμένες αναρτήσεις μεταφέροντας  πράγματα που γνωρίζω και πιστεύω πως θα είναι χρήσιμα για αρκετούς. Προς το παρόν έχω αρκετά θέματα  στο μυαλό μου που θέλω και μπορώ να σας δείξω αλλά θα μπορούσατε να μου προτείνεται κι εσείς κάτι που σας ενδιαφέρει να μάθετε,  κι αν μπορώ να τα επεξεργαστώ.    Μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής παραδίδω πάνω από 10 χρόνια και ξέρω καλά τι δυσκολεύει όσους ξεκινάνε να ζωγραφίζουν. Είναι πολλοί που θέλουν κι έχουν το ταλέντο να ζωγραφίσουν, αλλά μη έχοντας πάει σε κάποια σχολή σχετική, δυσκολεύονται σε κάποια σημεία. Η ιδέα αυτή ,λοιπόν, μου δημιουργήθηκε συζητώντας με φίλη ζωγράφο η οποία μου ζήτησε να τις κάνω κάποια μαθήματα πάνω στα πρ

Μάθημα: Σκίαση 2ο μέρος

  Νομίζω πως πέρασε καιρός από το προηγούμενο μάθημα. Λίγο το πιεσμένο πρόγραμμα το δικό μου, λίγο που σας έπεσε βαριά, απ' ό,τι κατάλαβα, η προοπτική... μας πήραν οι μέρες.   Η προοπτική για όποιον θέλει να ασχοληθεί με την ζωγραφική είναι σημαντικό κεφάλαιο κι όσο κι αν φαίνεται κουραστική και πολύπλοκη, στην πραγματικότητα είναι απλή κι αν την κατανοήσεις σου λύνονται πολλά προβλήματα στο σχεδιασμό. Θα επανέλθω στο θέμα κάποια άλλη στιγμή για να το ολοκληρώσω... είπα να μη σας κουράσω με τις πρώτες κιόλας ζέστες...κι εν αναμονή των εκλογών (σκούρα τα πράγματα).    Σήμερα λοιπόν θα ασχοληθούμε πάλι με την σκίαση. Την προηγούμενη φορά σας μίλησα για το πως σκιάζουμε γεωμετρικά στερεά. Κάθε αντικείμενο που θέλουμε να ζωγραφίσουμε μοιάζει με ένα ή περισσότερα απ'αυτά. Θα σας δείξω μερικά τέτοια αντικείμενα που εύκολα μπορούμε να παρομοιάσουμε με τ'αντίστοιχα στερεά. Την σκίαση την έκανα με μολύβι, για τα οποία σας έχω μιλήσει εδώ . Εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χρ