Τρίτη, 31 Μαΐου 2011

Τελευταίο επεισόδιο ''τοιχογραφία σε κρεβατοκάμαρα''

  Τελική ευθεία  για την κρεβατοκάμαρα . Άλλα τρία τελαράκια έγιναν τεχνοτροπία ίδια με την αρχική και τοποθετήθηκαν σε τρία τυχαία σημεία του τοίχου. Στη συνέχεια το μέρος του λουλουδιού που έκρυψαν,  το ζωγράφισα ξανά από πάνω κι έτσι έχουμε ένα τρισδιάστατο αποτέλεσμα:










  Φεύγουμε τώρα και δεν κοιτάζουμε τίποτα γύρω μας γιατί ποιος ξέρει τι άλλο θα σκεφτούμε. Να ετοιμαστεί το σπίτι, να γίνει ο γάμος γιατί θα είμαστε με τα πινέλα στο χέρι στην εκκλησία και μετά είμαστε ελεύθεροι να αφήσουμε την φαντασία μας ξανά να καλπάσει...Τις ευχές μου και την αγάπη μου.

Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

''Τα χρόνια της αθωότητας''

  Μπήκε το καλοκαιράκι για τα καλά. Καιρός να βγούμε από τα σπίτια μας που όσο κι αν τα στολίζουμε δεν αντικαθιστούν την ομορφιά της φύσης. Τώρα θα μου πείτε που να τη βρούμε τη φύση εμείς στα αστικά κέντρα; Για μας υπάρχουν οι ''πλατείες''. Μια χαρά είναι και όπως βλέπω έχουν και πολύ καλό κόσμο τελευταία...
  Και μετά το ''επαναστατικό'' μου μήνυμα στο καλλιτεχνικό δελτίο. Αυτό το πλασματάκι που θα δείτε, αγαπάει πολύ το νερό. Επίσης αγαπάει πολύ το παιχνίδι (τι πιο φυσικό). Όταν αυτά τα δύο συνδυάζονται ,καταλαβαίνετε πως εμείς οι αποκαμωμένοι γονείς "τα βλέπουμε όλα''! Εγώ λοιπόν, για να αποφύγω το τρέξιμο, παίρνω τη φωτογραφική μου μηχανή και κάνω τον καλλιτέχνη. Απ' αυτό προκύπτουν πολλά ωραία πράγματα.
   Μια τέτοια εικόνα από το περασμένο καλοκαίρι, διάλεξα για να δοκιμάσω την δεύτερη επιφάνεια για χρωματιστά μολύβια που σας είχα αναφέρει στην παρουσίαση της ''Αναστασίας'' . Ονομάζεται pastelbord και είναι της ίδιας εταιρείας (Ampersand). Εδώ έχουμε μια πολύ τραχιά επιφάνεια η οποία είναι ιδανική για παστέλ αλλά και για τα χρωματιστά μολύβια. Το μειονέκτημα  είναι η γρήγορη φθορά των μολυβιών. Η άγρια επιφάνεια ''τρώει'' όπως λέμε τη μύτη πολύ πιο γρήγορα απ' όσο μια λεία κι έτσι η φθορά φθάνει στην τσέπη μας. Αν αυτό το ξεπεράσουμε, το αποτέλεσμα είναι αρκετά ικανοποιητικό. Και φυσικά μπορούμε να ψεκάσουμε με βερνίκι κι έτσι να μη χρειαστεί να βάλουμε το έργο μας σε κορνίζα με τζάμι. Τα pastelboard εκτός από λευκά βγαίνουν και σε άλλα χρώματα. Εγώ για το συγκεκριμένο πίνακα διάλεξα ένα γκρι (υπάρχει επίσης πράσινο και ώχρα). Αυτό το έκανα γιατί είχα πολλούς τόνους του γκρι στην εικόνα μου και το ήδη χρωματισμένο φόντο με βοηθούσε.
  Φωτογράφισα τον πίνακα σε έξι στάδια για να δείτε όλη την εξέλιξή του:















Σάββατο, 21 Μαΐου 2011

Τοιχογραφία σε 3 ''επεισόδια''

  Όπως είχα προαναφέρει στην ανάρτηση "ένα σπίτι ζωγραφιά", για να ολοκληρωθεί το  θέμα στην κρεβατοκάμαρα έφτιαξα 3 πίνακες 40x40 για τον τοίχο δίπλα στη ζωγραφιά. Έβαψα το φόντο με τον ίδιο τρόπο που έφτιαξα την τεχνοτροπία και επάνω ζωγράφισα το ίδιο λουλούδι σε συνέχεια του μεγάλου θέματος, μοιάζοντας έτσι σαν κομμάτια του.
  Όμως το έργο δε σταμάτησε εδώ όπως είχε σχεδιαστεί από την αρχή. Όταν πήγα να τοποθετήσω τους πίνακες είχα μαζί μου την  ανιψιά μου που είναι 12 ετών. Είχε λοιπόν την εντύπωση πως θα τους τοποθετούσαμε πάνω στον ήδη ζωγραφισμένο τοίχο!!! Λάθος εντύπωση αλλά εκπληκτική ιδέα! Οι συγκεκριμένοι δεν μπορούν να μπουν γιατί δεν έγιναν με αυτή τη λογική και τα λουλούδια δεν θα ταιριάξουν. Όμως θα φτιάξω 3 καινούριους που θα πατήσουν ακριβώς στο σχέδιο κι έτσι θα δίνουν την εντύπωση πως ο τοίχος βγαίνει προς τα έξω. Πάλι από την αρχή, τελάρα - ζωγραφική - τοποθέτηση. Πιστεύω πως  αξίζει να περιμένουμε λίγο ακόμη. Την άλλη εβδομάδα θα δείτε το οριστικό ( ελπίζω..) αποτέλεσμα.
  Να σημειώσω πως τα παιδιά έχουν πολύ μεγαλύτερη φαντασία από εμάς και αξίζουν την προσοχή μας πολύ περισσότερο απ' όσο τους τη δίνουμε. 
  Δείτε, λοιπόν, τη δεύτερη φάση  του έργου:





Σάββατο, 14 Μαΐου 2011

Νέα εποχή για τα χρωματιστά μολύβια

  Την αγάπη μου για τα χρωματιστά μολύβια την έχω δηλώσει πολλές φορές. Επίσης, σας έχω πει παλαιότερα πως θα φέρω κάποια νέα υλικά από την  Αμερική. Λοιπόν, τα υλικά ήρθαν και η αγάπη μου έγινε πλέον λατρεία! Η προσωπογραφία αυτή, της γλυκιάς μου Αναστασίας (την τσαχπινιά στο μάτι τη βλέπετε όλοι...) είναι ζωγραφισμένη με ξυλομπογιές αλλά σε επιφάνεια που είναι σταθερή (σαν ξύλινη). Επίσης το έργο έχει περαστεί ειδικό βερνίκι και το εκπληκτικό είναι πως δεν χρειάζεται κορνίζα με τζάμι για να προστατευθεί.
   Όταν πληροφορήθηκα για την ύπαρξη αυτών των επιφανειών αποφάσισα πως πρέπει με κάθε τρόπο να τα προμηθευτώ. Δεν ήταν το ευκολότερο πράγμα που έχω κάνει, καθώς δεν υπάρχουν ούτε καν στην Ευρώπη. Οι Αμερικάνοι, όπως κατάλαβα ψάχνοντας, δεν έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ευρωπαϊκή πόσο μάλιστα για την Ελληνική αγορά, έτσι δεν είναι πολλοί αυτοί που στέλνουν εμπορεύματα πέρα των Ηνωμένων Πολιτειών και του Καναδά. Τα κατάφερα όμως κι έπειτα από αρκετές καθυστερήσεις και δεκάδες e-mail τα πήρα στα χέρια μου.
  Πρόκειται για διαφορετικές επιφάνειες, άλλες περισσότερο γυαλιστερές ( όπως είναι η συγκεκριμένη-ιδανική και για σινική μελάνη) και άλλες λιγότερο ( για χρωματιστά μολύβια αλλά και για παστέλ). Η κατασκευάστρια εταιρεία είναι η Ampersand http://www.ampersandart.com/products_main.html .  Να επισημάνω ακόμη πως δεν υπάρχει μόνο μία εταιρεία που κατασκευάζει ανάλογα προϊόντα, όπως έμαθα όμως στη διάρκεια της αναζήτησης, η συγκεκριμένη  είναι η κορυφαία από άποψη ποιότητας και αντοχής.
  Καλύτερο μοντέλο δεν θα μπορούσα να βρω γι' αυτήν την πρώτη απόπειρα. Ένα παράπονο έχω μόνο: ''γιατί δεν μάζεψες τα μαλλάκια σου Αναστασία μου;''. Δείτε το αποτέλεσμα στην επιφάνεια ''claybord'' ( είναι η πιο γυαλιστερή εκδοχή ) και αργότερα, όταν δοθεί η ευκαιρία, θα δούμε και τις υπόλοιπες.  Αν κάποιος θέλει περισσότερες πληροφορίες για τα υλικά αυτά, μη διστάσει να επικοινωνήσει μαζί μου.




 


Τοιχογραφία σε τζάκι

  Ένα νέο ζευγάρι (με μια κορούλα ''Ντόρα εξερευνήτρια'' ίδια) με κάλεσε πριν λίγες ημέρες για να δούμε κάποιες ιδέες για το τζάκι τους στο σαλόνι. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μία τεχνοτροπία και να ζωγραφίσουμε ένα κλαδάκι. Δεν θέλαμε έντονα χρώματα ούτε πολύ γεμάτο σχέδιο για να ταιριάζει με τη μοντέρνα και χωρίς καμπύλες, κομψή διακόσμηση του χώρου.
  Προσπαθώ πάντα να παίρνω χρώματα από το χώρο όταν φτιάχνω τοιχογραφίες. Εδώ είχαμε να κάνουμε με αποχρώσεις της ώχρας και του καφέ. Ξεκίνησα την πέμπτη το μεσημέρι και την παρασκευή αργά το απόγευμα το έργο ολοκληρώθηκε.
  Ευχαριστώ τα παιδιά για την άψογη συνεργασία και τους εύχομαι τα καλύτερα γι' αυτούς και την Ιωάννα-Ντόρα τους.






Κυριακή, 8 Μαΐου 2011

Αντίγραφα έργων διάσημων ζωγράφων



  Η αντιγραφή έργων μεγάλων ζωγράφων είναι μία διαδικασία που εγώ τη βρίσκω αρκετά ενδιαφέρουσα ( δεν εννοώ φυσικά την αντιγραφή με σκοπό την πλαστογραφία!).  Πολλοί μεγάλοι ζωγράφοι αντέγραψαν πίνακες ενώ μερικές φορές πήραν στοιχεία για να συνθέσουν ένα νέο έργο. Ο Πικάσο σε μια σειρά από έργα του βασίστηκε σε γνωστούς πίνακες κι έδωσε μια διαφορετική διάσταση με το δικό του μοναδικό τρόπο. 
  Είναι αρκετά δύσκολο να μπορέσεις να ανακαλύψεις πως ένας καλλιτέχνης δημιούργησε ένα έργο, να βρεις τους συνδυασμούς των χρωμάτων, το ύφος και τις τεχνικές του. Μέσα από αυτή τη διαδικασία όμως ανακαλύπτεις καινούρια πράγματα για το δημιουργό και τον προσεγγίζεις από μια άλλη πλευρά, πολύ πιο άμεσα από όταν απλά μελετάς τα έργα του. 
  Κάποιες φορές μου ζητήθηκε να αντιγράψω γνωστά έργα από ανθρώπους που προτιμούν ένα καλό αντίγραφο του αγαπημένου τους πίνακα κι όχι μια απλή εκτύπωση σε καμβά ή μια αφίσα. Το έκανα με μεγάλη χαρά και βρήκα την ευκαιρία να ξαναμελετήσω αυτούς τους μεγάλους ζωγράφους.
  Ακολουθούν δύο τέτοιοι πίνακες που έφτιαξα με πολύ αγάπη αλλά και προσπάθεια να μη προσβάλω το έργο αυτών των μοναδικών καλλιτεχνών κι ελπίζω το αποτέλεσμα να είναι αξιοπρεπές. Ο πρώτος είναι ένας καταπληκτικός πίνακας του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου Renoir με τίτλο "The luncheon of the boating party" κι ο δεύτερος με τίτλο  ''Παρών με ιστιοφόρα'' του δικού μας μεγάλου καλλιτέχνη Κωνσταντίνου Βολανάκη, ο οποίος ζωγράφισε τη θάλασσα καλύτερα από τον καθένα. Πρώτα εμφανίζεται ο  πρωτότυπος πίνακας και από κάτω το  δικό μου ταπεινό  αντίγραφο:


Πρωτότυπος πίνακας



Αντίγραφο



Πρωτότυπος πίνακας



Αντίγραφο

Δευτέρα, 2 Μαΐου 2011

Ένα σπίτι ζωγραφιά...


  Πριν λίγο καιρό είχα δημοσιεύσει μια τοιχογραφία σε παιδικό δωμάτιο. Ήταν το στρουμφοχωριό στο σπίτι που ετοιμάζουν ο Γιώργος και η Ειρήνη. Σας είχα πει πως θα σας παρουσιάσω και τα υπόλοιπα ζωγραφικά θέματα στο σπίτι αυτό μόλις είναι έτοιμα. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, πριν λίγο καιρό με ένα θέμα στο χολ του επάνω ορόφου (πρόκειται για μεζονέτα) και τις ημέρες του Πάσχα ολοκληρώθηκε και το ένα κομμάτι, το μεγαλύτερο, της κρεβατοκάμαρας. Στο χολ υπήρχε μια εσοχή στην οποία τοποθετήθηκε καθρέφτης. Τον πλαισίωσα με μια τεχνοτροπία και ζωγράφισα ένα δέντρο που περνά από μέσα του. Στο υπνοδωμάτιο έκανα τον τοίχο που ακουμπά το κεφαλάρι του κρεβατιού τεχνοτροπία (το ύψος είναι αρκετό αν μπορείτε να δείτε στη φωτογραφία και θα με θαυμάζατε αν με βλέπατε επάνω σε μια σκαλωσιά που κινούνταν με ρόδες!!! Ευτυχώς δε σκέφτηκε κανείς να με φωτογραφίσει και γλίτωσα το διασυρμό!) κι επάνω ζωγράφισα ένα θέμα με στυλιζαρισμένα λουλούδια.
  Για να ολοκληρωθεί η ιδέα απομένει να τοποθετηθούν στον τοίχο αριστερά όπως φαίνεται στην εικόνα, 3 πίνακες που θα δέσουν με το υπόλοιπο θέμα. Οι πίνακες όμως είναι υπό κατασκευή οπότε θα κάνω νέα ανάρτηση όταν τους τοποθετήσω. Θέλω να σημειώσω πως τις τεχνοτροπίες τις ζωγραφίζω με πινέλα και βούρτσες και δεν είναι κάποια τυποποιημένη τεχνική. Παίρνει λίγο χρόνο παραπάνω αλλά όπως έχετε καταλάβει δεν μου λείπει η υπομονή...Δείτε πως πέρασα το Πάσχα μου: