Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Απρίλιος, 2011

Προσωπογραφίες παιδιών

    Άλλο ένα έργο με την τεχνική του κόκκου. Πρόκειται για μια προσωπογραφία που έφτιαξα δοκιμάζοντας λευκή σινική μελάνη σε σκούρο καφέ φόντο. Αυτό που είναι ξεχωριστό με τη λευκή μελάνη είναι πως ζωγραφίζεις ανάποδα. Στην κανονική τεχνική ( με μαύρη μελάνη ) πυκνώνεις τον κόκκο για να δώσεις τους πιο σκουρόχρωμους τόνους. Εδώ πυκνώνεις τον κόκκο στα πιο φωτεινά σημεία. Ήταν περίεργο στην αρχή και δεν μπορούσα να καταλάβω τι ακριβώς έπρεπε να κάνω. Είναι κάτι σαν το αρνητικό στη φωτογραφία.   Η συγκεκριμένη τεχνική δεν γνωρίζω να έχει χρησιμοποιηθεί ξανά. Ίσως να έχω και την πρωτιά. Γενικότερα η χρήση του κόκκου με τη σινική μελάνη και τον ραπιδογράφο χρησιμοποιείται για σκίαση συμπληρωματικά και δύσκολα εξ ολοκλήρου σ' ένα ζωγραφικό έργο. Για όσους θέλουν να δοκιμάσουν να αναφέρω πως οι ραπιδογράφοι και η μελάνη που δουλεύω είναι της εταιρείας rotring http://www.rotring.com/ . Όσοι από εσάς κάνατε ποτέ γραμμικό σχέδιο θα τους γνωρίζετε. Δίνω πάντα στοιχεία για τις μάρκες

Οι δηµοσιογράφοι του µέλλοντος

  Εχθές, 26/4/2011, η εφημερίδα ''ΤΑ ΝΕΑ'', ανακοίνωσε τα φετινά βραβεία για τις σχολικές εφημερίδες. Στην κατηγορία '' ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ'' βραβεύτηκε η δική μας εφημερίδα. Συγχαρητήρια στην Κα Παπαδά και τους μαθητές της . Ίσως και η εικονογράφηση να έβαλε ένα μικρό λιθαράκι στην όλη προσπάθεια. Και πάλι μπράβο στα παιδιά.   Ακολουθεί το κείμενο από την παρουσίαση στην εφημερίδα και για όσους  θέλουν να διαθέσουν λίγο περισσότερο χρόνο αξίζει να μεταβούν στο σύνδεσμο http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4628138   και να δουν όλες τις βραβευμένες εφημερίδες των παιδιών. Τέτοιες προσπάθειες είναι που μας δίνουν ελπίδα. Συγχωρέστε με αν γίνομαι κουραστική, αλλά δεν θα σταματήσω να λέω πως τα γράμματα και οι τέχνες είναι το φως για το μέλλον του κόσμου. Οι Έλληνες δεν έπρεπε να το ξεχάσουν ποτέ αυτό: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ «ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΠΕΝΑΚΙΑ» , Δηµοτ. Σχολείο Παλουκίων Σαλαµίνας Οι µαθητές της τελευταίας τάξης του σχολείου

Caran d' ache, luminance 6901

  Πριν λίγο καιρό παρέλαβα τα καινούρια μου χρωματιστά μολύβια. Είναι τα νέα μολύβια της Ελβετικής εταιρείας caran d'ache, η σειρά luminance 6901     ( http://www.carandache.ch/m/la-couleur/artistes-et-professionnels/les-crayons/luminance-6901/index.lbl ). Οι προσδοκίες μου, ξέροντας ό,τι πρόκειται για τη μεγαλύτερη εταιρεία στο είδος και για την πιο εξελιγμένη σειρά της, ήταν όπως καταλαβαίνετε μεγάλες.   Περίμενα ,λοιπόν, να μου δοθεί η ευκαιρία να τις δοκιμάσω. Είχα αναλάβει το εξώφυλλο του νέου τεύχους μιας μαθητικής εφημερίδας που εδώ και λίγα χρόνια συνεργάζομαι στο εικαστικό της κομμάτι . Πρόκειται για μια εφημερίδα πολύ αξιόλογη, που δημιουργείται με πολύ μεράκι κι αγάπη από την κα Παπαδά και τους μαθητές της, στη Σαλαμίνα και που συχνά διακρίνεται σε διάφορους διαγωνισμούς. Το θέμα παιδικό και με πολλά χρώματα, ιδανικό για την πρώτη μου αυτή δοκιμή μιας και οι συγκεκριμένη σειρά ξεχωρίζει, όπως ομολογεί και ο τίτλος της, για τη φωτεινότητα των χρωμάτων της.   Κι έτσι

Το κατάστημα "Aurelia"

  Η επιλογή κάποιου θέματος στη διακόσμηση ενός επαγγελματικού χώρου είναι μια πολύ καλή επιλογή για τον επιχειρηματία που επιδιώκει πραγματικά να ξεχωρίσει, που τον ενδιαφέρει η αισθητική των πραγμάτων και που δεν θέλει ο χώρος του να είναι ένα τυποποιημένο αντίγραφο.    Θα σας παρουσιάσω ένα κατάστημα ρούχων που πραγματικά είναι ξεχωριστό.  Η Μάνια πήρε ένα νεραϊδοπαραμύθι και το ζωντάνεψε φτιάχνοντας ένα μαγαζί πραγματικό στολίδι. Η αρχική ιδέα ήταν δική της και μου ζήτησε να αναλάβω την πραγματοποίησή του σε ό,τι αφορά στο εικαστικό κομμάτι. Το όνομα του παραμυθιού και του καταστήματος ''Aurelia''. Η "Aurelia" δεν μοιάζει με κανένα άλλο.  Θα προσπαθήσω να το περιγράψω πριν δείτε τις φωτογραφίες. Αρχικά φτιάξαμε μια ξύλινη ταμπέλα ζωγραφισμένη στο χέρι με την ονομασία του μαγαζιού. Στο εσωτερικό κατασκευάστηκε ένα ξύλινο δεντρόσπιτο στο οποίο επάνω ζωγράφισα λουλούδια του δάσους. Στη κεντρική κολόνα έγινε τεχνοτροπία και ζωγραφική επίσης με λουλούδια. Ένα

Δωμάτιο στη Μονεμβασιά.

  Η πρώτη μορφή τέχνης πάνω στην γη είναι οι βραχογραφίες στα σπήλαια της παλαιολιθικής εποχής. Στα χρόνια που ακολουθούν η τέχνη της τοιχογραφίας εξελίσσεται και αποτελεί βασικό στοιχείο διακόσμησης των κτισμάτων. Στην Ελλάδα βρίσκονται οι πιο γνωστές  τοιχογραφίες του αρχαίου κόσμου, αυτές της Κνωσού και της Σαντορίνης. Αργότερα στα Bυζαντινά χρόνια και κυρίως στην Aναγέννηση, η τέχνη της τοιχογραφίας θα φθάσει στο απόγειό της.  Πόσα θαυμαστά μπορεί να φτιάξει ο άνθρωπος όταν χρησιμοποιεί τις ικανότητές του δημιουργικά, αρκεί μια επίσκεψη στη Ρώμη για να το διαπιστώσουμε.  Όταν κοιτάζεις αυτά τα αριστουργήματα αρχιτεκτονικής με τις απίστευτες τοιχογραφίες, συνειδητοποιείς πως δεν είμαστε μόνο καταστροφικά όντα.   Σήμερα η τέχνη αυτή δεν έχει την ανάλογη θέση. Δυστυχώς ο σύγχρονος άνθρωπος στο βωμό της  ταχύτητας και του χρήματος θυσίασε την καλαισθησία του κι έφτιαξε κτίσματα άχαρα, άχρωμα, ανούσια, έργα που κανένας τουρίστας του μέλλοντος δεν θα σταθεί να θαυμάσει. Οι πόλεις μας έ

Δώρα για του μικρούς μας φίλους.

  Έχετε καταλάβει όσοι μου κάνατε την τιμή να ξεφυλλίσετε τις σελίδες του blog μου, πως ασχολούμαι με αρκετά διαφορετικά πράγματα (η αλήθεια είναι πως υπάρχουν κι άλλα που φτιάχνω, όπως κοσμήματα, αλλά δεν έχω προλάβει να τα παρουσιάσω όλα). Πραγματικά μου αρέσουν πολλά  είδη σ' ότι αφορά στην ζωγραφική και θέλω να δοκιμάζω πάντα καινούριες ιδέες.    Δεν ανήκω σίγουρα σ αυτούς τους καλλιτέχνες που ειδικεύονται σε ένα είδος, φτιάχνουν μόνο πίνακες ή τοιχογραφίες ή ασχολούνται με την παιδική ζωγραφική αποκλειστικά.  Κάθε δουλειά είναι για μένα μια νέα πρόκληση, ένας νέος δρόμος που μου δίνει ενέργεια και με συναρπάζει μέχρι τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί και να γίνει κομμάτι μου. Δεν θεωρώ πως μειώνεται η αξία του δημιουργού όταν το έργο του είναι πάνω σε μια ταμπέλα σε κάποιο κατάστημα ή σ ένα κουτάκι για κοριτσίστικα κοσμήματα, ή σε μια λαμπάδα. Γι' αυτό θα βλέπετε συχνά τέτοιες δουλειές μου και ελπίζω να τις αγαπήσετε.    Μια ωραία ιδέα ήταν τα ξύλινα ζωγραφιστά ρολόγια που θα

Τεχνική κόκκος

   Να μιλήσουμε λίγο για την τεχνική το πουαντιλισμού ( pointillisme) ή πουαντιγισμού που αναπτύχθηκε από νεο-ιμπρεσιονιστές στα τέλη  του 19ου αιώνα με κύριο εκφραστή τον Γάλλο ζωγράφο Georges-Pierre Seurat. Πρόκειται για μια τεχνική όπου μικροί κόκκοι διαφορετικών καθαρών χρωμάτων παραθέτονται ώστε να συνθέσουν ένα νέο χρώμα. Με πιο απλά λόγια όταν έπρεπε να δοθεί ένα χρώμα ροζ για παράδειγμα σε ένα πρόσωπο ο ζωγράφος έβαζε μικρές πινελιές από άσπρο και κόκκινο τη μία δίπλα στην άλλη δίνοντας την αίσθηση του ροζ. Βέβαια είναι λίγο πιο περίπλοκο γιατί δεν αποτελείται από ένα μόνο χρώμα ένα πρόσωπο. Με τον ίδιο τρόπο δίνονται οι σκιές ή οι λάμψεις.  Αν κάποιος γνωρίζει από φωτογραφία κι εκτύπωση θα καταλάβει πως αυτό ακριβώς συμβαίνει κι όταν τυπώνουμε ένα χρώμα. Μικροί κόκκοι από τα βασικά χρώματα συνθέτουν κάθε εικόνα που εκτυπώνεται. Η πυκνότητα αυτών των κόκκων δίνει και την υψηλή ή χαμηλή ανάλυση όπως λέμε.   Η τεχνική που χρησιμοποιώ εγώ κι ονομάζω κόκκο στηρίζεται πάνω σ'

Νέα υλικά για τα χρωματιστά μολύβια

  Αυτό που λατρεύω πραγματικά είναι να ζωγραφίζω πορτραίτα με χρωματιστά μολύβια (δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες από τα περισσότερα, προσπαθώ να βρω κάποια από αυτά που έχω κάνει για λογαριασμό φίλων και να τα φωτογραφίσω).  Η ζωγραφική με τα μολύβια ή τη μελάνη είναι πολύ κοπιαστική και απαιτεί αρκετές ώρες δουλειάς, χάνει όμως την αξία της επειδή δημιουργείται πάνω σε χαρτί και κινδυνεύει από τη φθορά του χρόνου   Πάντα έψαχνα, λοιπόν, έναν τρόπο να μπορώ να ζωγραφίζω με ξυλομπογιές σε υλικό που να μην φθείρεται όπως το χαρτί. Με την βοήθεια κάποιων blogs του εξωτερικού, προς μεγάλη μου χαρά, πληροφορήθηκα πως τέτοια υλικά υπάρχουν. Είναι κάτι παρόμοιο με τα τελάρα ή τις καρτολίνες που χρησιμοποιούμε στις ελαιογραφίες, αλλά η επιφάνεια τους είναι κατάλληλη για ξυλομπογιές ή σινική μελάνη.   Στην Ελλάδα όμως ενώ ό,τι αφορά στις νέες τεχνολογίες φθάνει πριν προλάβεις να το ακούσεις, ό,τι έχει να κάνει με τέχνες και πολιτισμό καθυστερεί απελπιστικά ή δεν φθάνει ποτέ! Έχω ξεκινήσει