Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τεχνική κόκκος

  Να μιλήσουμε λίγο για την τεχνική το πουαντιλισμού ( pointillisme) ή πουαντιγισμού που αναπτύχθηκε από νεο-ιμπρεσιονιστές στα τέλη  του 19ου αιώνα με κύριο εκφραστή τον Γάλλο ζωγράφο Georges-Pierre Seurat. Πρόκειται για μια τεχνική όπου μικροί κόκκοι διαφορετικών καθαρών χρωμάτων παραθέτονται ώστε να συνθέσουν ένα νέο χρώμα. Με πιο απλά λόγια όταν έπρεπε να δοθεί ένα χρώμα ροζ για παράδειγμα σε ένα πρόσωπο ο ζωγράφος έβαζε μικρές πινελιές από άσπρο και κόκκινο τη μία δίπλα στην άλλη δίνοντας την αίσθηση του ροζ. Βέβαια είναι λίγο πιο περίπλοκο γιατί δεν αποτελείται από ένα μόνο χρώμα ένα πρόσωπο. Με τον ίδιο τρόπο δίνονται οι σκιές ή οι λάμψεις.  Αν κάποιος γνωρίζει από φωτογραφία κι εκτύπωση θα καταλάβει πως αυτό ακριβώς συμβαίνει κι όταν τυπώνουμε ένα χρώμα. Μικροί κόκκοι από τα βασικά χρώματα συνθέτουν κάθε εικόνα που εκτυπώνεται. Η πυκνότητα αυτών των κόκκων δίνει και την υψηλή ή χαμηλή ανάλυση όπως λέμε.
  Η τεχνική που χρησιμοποιώ εγώ κι ονομάζω κόκκο στηρίζεται πάνω σ' αυτό αλλά διαφέρει σε κάποια βασικά σημεία. Το πιο σημαντικό είναι η απουσία χρώματος. Τα δικά μου έργα έχουν ένα χρώμα (άσπρο, μαύρο ή καφέ) και χρησιμοποιώ ραπιδογράφο και σινική μελάνη κι όχι πινέλο. Με μικρές κουκίδες από μελάνη που αλλού είναι πιο πυκνές κι αλλού λιγότερο δίνω τους τόνους και τις σκιές στον πίνακα. Καταλαβαίνει κανείς πως όταν μιλάμε για ένα έργο 50εκ.x70εκ. κι ένα ραπιδογράφο με μύτη 0.3, δεν είναι και ο πιο γρήγορος τρόπος για να ζωγραφίζει κανείς. Είναι όμως μια τεχνική που μου αρέσει πολύ και όταν μπορέσω να την εφαρμόσω σε υλικό που δεν θα είναι χαρτί (έχω μιλήσει γι' αυτό σε προηγούμενες αναρτήσεις για τα χρωματιστά μολύβια), θα πάρει και την αξία που του αναλογεί.
  Να λοιπόν το πρώτο που έργο με κόκκο που έφτιαξα πριν αρκετά χρόνια. Συγχωρέστε μου την ποιότητα της φωτογραφίας. Είναι τραβηγμένη με μια απλή κλασική φωτογραφική μηχανή και την έχω σκανάρει.







Σχόλια

  1. φανταστικο!μπραβο σου!! Δεν ηξερα καν οτι υπαρχει αυτη η τεχνικη,φαινεται πολυ ενδιαφερον αλλα και ποοολυ δυσκολη,οπως ειπες,οποτε ενα μπραβο ακομα σου αξιζει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ταλαντούχα φίλη μου,
    Ό,τι και να πω, λίγο θάναι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το λες κι έκπληξη

Το σαν τα χιόνια δεν φτάνει για να περιγράψει την επιστροφή μου εδώ μέσα. Ούτε φτάνει ούτε είναι και επίκαιρο. Ήθελα τόσο πολύ να επιστρέψω κάνοντας μια ανάρτηση. Είχα κι έχω τόσα πολλά να σας πω. Μα οι μήνες περνούσαν χωρίς στάλα χρόνου για κάτι τέτοιο. Και διάλεξα την ώρα... Μέσα σε μια τρελή κατάσταση προετοιμασίας, όχι μόνο για διακοπές αλλά και πολλών άλλων δραστηριοτήτων μέσα στον Αύγουστο.    Δεν ξέρω γιατί ένιωσα να πιέζομαι τόσο  για τούτη την ανάρτηση. Η φόρτιση των τραγικών γεγονότων στην Αττική; Ίσως. Δεν ξέρω αλλά δεν με χωράει το ΦΒ αυτές τις μέρες. Όχι μόνο δεν με χωράει, με διώχνει κιόλας, μου φέρνει ένα σφίξιμο στο στομάχι κι ένα ανακάτεμα. Αρχικά η φρίκη που αντικρίσαμε όλοι. Εικόνες χειρότερες του πολέμου, έξω από την πόρτα μας! Εφιάλτες που δεν πιστεύαμε πως θα ζούσαμε ποτέ. Κι αμέσως ένα αμυδρό φως, μια Ελλάδα γροθιά συμπαράστασης σ'αυτούς που πόνεσαν και θα πονούν φρικτά για πάντα. Ναι εδώ είμαστε, πρέπει να ξεχάσουμε ό,τι μας χωρίζει και να γίνουμε ένα. 

Αναλογίες προσώπου

  Όπως σας είπα στην προηγούμενη ανάρτηση, σκέφτηκα να φτιάξω μια καινούρια ενότητα στο blog μου. Ποιο θα είναι το περιεχόμενο; Θα είναι κάτι σαν ''μαθήματα'' που θα αφορούν στη ζωγραφική κατά κύριο λόγο. Δεν θα έχουν κάποια σειρά, ούτε θα είναι σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, απλά σκέφτηκα να κάνω ορισμένες αναρτήσεις μεταφέροντας  πράγματα που γνωρίζω και πιστεύω πως θα είναι χρήσιμα για αρκετούς. Προς το παρόν έχω αρκετά θέματα  στο μυαλό μου που θέλω και μπορώ να σας δείξω αλλά θα μπορούσατε να μου προτείνεται κι εσείς κάτι που σας ενδιαφέρει να μάθετε,  κι αν μπορώ να τα επεξεργαστώ.    Μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής παραδίδω πάνω από 10 χρόνια και ξέρω καλά τι δυσκολεύει όσους ξεκινάνε να ζωγραφίζουν. Είναι πολλοί που θέλουν κι έχουν το ταλέντο να ζωγραφίσουν, αλλά μη έχοντας πάει σε κάποια σχολή σχετική, δυσκολεύονται σε κάποια σημεία. Η ιδέα αυτή ,λοιπόν, μου δημιουργήθηκε συζητώντας με φίλη ζωγράφο η οποία μου ζήτησε να τις κάνω κάποια μαθήματα πάνω στα πρ

Μάθημα: Σκίαση 2ο μέρος

  Νομίζω πως πέρασε καιρός από το προηγούμενο μάθημα. Λίγο το πιεσμένο πρόγραμμα το δικό μου, λίγο που σας έπεσε βαριά, απ' ό,τι κατάλαβα, η προοπτική... μας πήραν οι μέρες.   Η προοπτική για όποιον θέλει να ασχοληθεί με την ζωγραφική είναι σημαντικό κεφάλαιο κι όσο κι αν φαίνεται κουραστική και πολύπλοκη, στην πραγματικότητα είναι απλή κι αν την κατανοήσεις σου λύνονται πολλά προβλήματα στο σχεδιασμό. Θα επανέλθω στο θέμα κάποια άλλη στιγμή για να το ολοκληρώσω... είπα να μη σας κουράσω με τις πρώτες κιόλας ζέστες...κι εν αναμονή των εκλογών (σκούρα τα πράγματα).    Σήμερα λοιπόν θα ασχοληθούμε πάλι με την σκίαση. Την προηγούμενη φορά σας μίλησα για το πως σκιάζουμε γεωμετρικά στερεά. Κάθε αντικείμενο που θέλουμε να ζωγραφίσουμε μοιάζει με ένα ή περισσότερα απ'αυτά. Θα σας δείξω μερικά τέτοια αντικείμενα που εύκολα μπορούμε να παρομοιάσουμε με τ'αντίστοιχα στερεά. Την σκίαση την έκανα με μολύβι, για τα οποία σας έχω μιλήσει εδώ . Εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χρ